صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کابینه جانسون هر روز خالی می‌شود؛ وزیر مسکن برکنار شد

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در واکنش به اظهارات مایکل گوو، وزیر مسکن که به او گفته بود حمایت حزب محافظه‌کار را از دست داده و باید استعفا دهد، وی را برکنار کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در واکنش به اظهارات مایکل گوو، وزیر مسکن که به او گفته بود حمایت حزب محافظه‌کار را از دست داده و باید استعفا دهد، وی را برکنار کرد.

پیک‌آفتاب: مایکل گوو، از وزرای ارشد دولت بوریس جانسون به حساب می‌آمد، اما یکی از اعضای دولت بوریس جانسون در توجیه برکناری وی در صحبت با بی‌بی‌سی انگلیسی گفته: “شما نمی‌توانید اجازه دهید یک آدم خائن کنارتان باشد وقتی‌که در هیچ یک از مناقشات مهم هم‌راه شما نیست و حتی با خوشحالی به رسانه‌ها می‌گوید که این رهبر باید برود.”

جانسون به وزرای خود گفته است که او “بر موضوعات مهمی که کشور با آن مواجه است، تمرکز کرده” است.

این در حالی مطرح می‌شود که دست‌کم 34 قانون‌گذار بریتانیایی از جمله وزیران دارایی و صحت در کمتر از 24 ساعت گذشته، از دولت بوریس جانسون استعفا کردند.

در تازه‌ترین مورد عصر روز گذشته؛ مایک فریر، وزیر صادرات و برابری از سِمت خود استعفا کرد و دولت جانسون را به “ایجاد فضای خصومت‌آمیز برای جامعه ال‌جی‌بی‌‌تی‌‌پلس” متهم کرد.

این در حالی است که براساس گزارش‌های تازه، بوریس جانسون از رهبری حزب محافظه‌کار کنارگیری کرده است و تا ماه میزان امسال و تا زمانی‌که رئیس جدید حزب محافظه‌کار انتخاب نشود، در سِمت نخست وزیر فعالیت خواهد کرد. رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار در تابستان امسال برگزار می‌شود و نخست وزیر جدید در ماه اکتبر بر مسند صدارت تکیه خواهد زد.

قرار است بوریس جانسون اواخر امروز به طور علنی استعفای خود را اعلام کند. تاکنون نزدیک به 50 تن از نمایندگان پارلمان بریتانیا در اعتراض به ادامه نخست وزیری جانسون، از سمت‌های خود استعفا کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x