صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کابلوف: بحث برای آزادسازی پول‌های افغانستان در بیرون از این کشور مشکل است

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه پوتین برای افغانستان گفته است که بحث‌ها برای آزاد کردن دارایی‌های افغانستان در بیرون از این کشور دشوار است.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه پوتین برای افغانستان گفته است که بحث‌ها برای آزاد کردن دارایی‌های افغانستان در بیرون از این کشور دشوار است.

پیک‌آفتاب: فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان، روز گذشته اول دسامبر، گفته است که بحث‌ها برای آزاد کردن دارایی‌های منجمد شده افغانستان در بیرون از این کشور مشکل به نظر می‌رسد، زیرا دیدگاه‌ها در قبال این پول‌ها هم‌سطح نیستند.

ضمیر کابلوف، فرستاده‌ی ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مدیر بخش دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه گفت: “روسیه تلاش می‌کند تا ایالات متحده را متقاعد کند که دارایی‌های افغانستان را آزاد کند، اما به نظر می‌رسد که غرب به عمد این سرمایه‌ها را به منظور تغییر رویکرد گروه طالبان بند کرده است”.

کابلوف تصریح کرد که کشورش درباره 9.5 میلیارد دالر صحبت می‌کند که 7 میلیارد دالر آن در بانک فدرال ریزرف امریکا (Federal Reserve System) و 2.5 میلیارد دالر در حساب‌ بانک جهانی مسدود است.

این دیپلمات ارشد روسی تاکید کرد: “این پول شهروندان افغانستان و متعلق به یک کشور است. این پول مربوط طالبان نیست تا مسدود شود”.

فرستاده ویژه روسیه گفت: “این تصور خلق می‌شود که این کار به عمد انجام می‌شود تا گروه طالبان را که در حال حاضر افغانستان را اداره می‌کند، مجبور سازد که خواسته‌های بی‌شماری را بپذیرند و در رویکرد خویش تغییر وارد نمایند؛ طوری‌که غرب در وهله اول این را مطرح کرده بود. به سادگی نمی‌توان نتیجه دیگری از این موضوع دریافت کرد”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر نیز رویترز گزارشی را به نشر رسانده بود که بر اساس آن بانک جهانی، 280 میلیون دالر از سرمایه‌های منجمد شده افغانستان را آزاد کرده و این مبلغ را از طریق سازمان جهانی غذا (WFP) در افغانستان به مصرف می‌رساند.

آزاد سازی 280 میلیون دالر پول افغانستان از سوی بانک جهانی 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x