صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

چین 500 تُن آرد و 700 تُن برنج به افغانستان کمک می‌کند

مسئولان در وزارت امور مهاجرین گفته‌اند که در ادامه کمک‌های بشردوستانه چین، بیجینگ، پنج‌صد تُن آرد و هفت‌صد تُن برنج به افغانستان کمک می‌کند.

مسئولان در وزارت امور مهاجرین گفته‌اند که در ادامه کمک‌های بشردوستانه چین، بیجینگ، پنج‌صد تُن آرد و هفت‌صد تُن برنج به افغانستان کمک می‌کند.

پیک‌آفتاب: عبدالمطلب حقانی، سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان به رسانه‌ها گفته که چین سومین مرحله کمک‌های بشردوستانه‌اش به افغانستان را به زودی می‌فرستد. او گفته است: بیجینگ مطابق وعده‌اش که گفته بود به ارزش ۱۵ میلیون دالر به افغانستان کمک بشری خواهد کرد، قرار است به زودی پنج‌صد تُن آرد و هفت‌صد تُن برنج به کشور بفرستد.

حقانی افزوده که در کمک‌هایی که روز گذشته ۲۲ قوس از سوی این کشور صورت گرفته، علاوه بر مواد خوارکی و دوا، ۷۶ هزار کمپل و ۴۱ هزار لباس زمستانی شامل است.

این در حالیست که وانگ‌یو، سفیر چین در کابل، دو روز قبل از رسیدن دومین محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور به ارزش ۱۴ میلیون دالر به افغانستان خبر داده است.

وانگ‌یو، می‌گویید: «چین به روابط دوستانه با افغانستان و کمک‌هایش به این کشور ادامه می‌دهد.» به گفته او، کمک‌های چین نه‌تنها شامل مواد اولیه مورد نیاز است؛ بلکه کمک‌های اقتصادی نیز شامل آن می‌شود. سفیر چین تاکید کرده بود که بیجینگ، افغانستان مستقل، پیش‌رفته و باثبات می‌خواهد.

چندی پیش نیز محموله‌های کمکی چین به افغانستان رسیده بود.

اولین محموله کمک چین به افغانستان رسید

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x