صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پوتین: اروپا مقصر اصلی بحران پناهجویی است

ولادبمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که اتحادیه اروپا شرایطی را وضع کرده است که صدها هزار پناهجو و مهاجر وارد اروپا شوند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که اتحادیه اروپا شرایطی را وضع کرده است که صدها هزار پناهجو و مهاجر وارد اروپا شوند.

پیک‌آفتاب: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، راجع به وضعیت پناهجویان در مرزهای پولند و بلاروس بیان کرده است: “کشورهای اروپایی خود شرایطی را برای هجوم سیل‌آسای پناهجویان و مهاجرین بوجود آورده است”. پوتین اما افزوده است: “اروپایی‌ها به دلایل سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی خودشان مقصر اصلی این ماجرا است. آنها شرایط را طوری فراهم کرده‌اند که صدها هزار نفر به سمت اتحادیه اروپا به عنوان پناهنده یا مهاجر بروند و حالا آنها دنبال مقصر می‌گردند تا خودشان را تبرئه کنند. آنها، خود مسئول رویدادهایی هستند که در حال حاضر در شرف وقوع است”.

رئیس جمهور روسیه تأکید کرده که این کشور مطمیناً هیچ ارتباطی با این بحران ندارد و همه اتهامات علیه این کشور پوچ و بی‌اساس است. پوتین در بخشی از صحبت‌های خود اما افزوده است: “اروپایی‌ها باید به مسایل داخلی خود بپردازند و مسئله پناهجویان را به عهده کسی نیندازند”.

رئیس جمهور روسیه اظهار کرده است: “بخشی از پناهجویان از کشور افغانستان است و امریکا و ناتو با خروج غیرمسئولانه از این کشور باعث شد که دولت این کشور از هم بپاشد و مردم این کشور جهت حفاظت از جان‌های خود راه مهاجرت را در پیش گیرند”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در نشست گروه 20 درباره افغانستان گفته بود که با توجه به اوضاع افغانستان ممکن است مهاجرت از این کشور بیشتر شود و ترکیه توان رسیدگی به موج دیگری از مهاجرت از افغانستان را ندارد و این ممکن است روی کشورهای اروپایی نیز تأثیر بگذارد.

ابراز نگرانی مقام‌های ترکیه و ایران از موج جدید مهاجرت از افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x