صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پنتاگون: اوضاع افغانستان را زیر نظر داریم

پنتاگون می‌گوید که اوضاع افغانستان را از نزدیک زیر نظر دارد و به گفته این وزارت، در صورت تهدید احتمالی تروریستی از افغانستان، توانایی از بین بردن آن‌را دارد.

پنتاگون می‌گوید که اوضاع افغانستان را از نزدیک زیر نظر دارد و به گفته این وزارت، در صورت تهدید احتمالی تروریستی از افغانستان، توانایی از بین بردن آن‌را دارد.

پیک‌آفتاب: جنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون روز گذشته 31 اگست، در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد ارزیابی پنتاگون از تهدید احتمالی تروریستی برای این کشور پس از یک سال خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفت: “اگر تهدیدی علیه منافع امریکا از افغانستان صورت گیرد، تروریست‌ها را در خاک آن کشور از بین می‌بریم و علیه آن‌ها اقدام می‌کنیم”.

رایدر هم‌چنین گفت که تهدیدات تروریستی قابل‌توجهی در افغانستان وجود دارد، اما به گفته او در حال حاضر ارزیابی امریکا در این مورد از خارج از آن کشور صورت می‌گیرد.

او گفت که در صورت لزوم، آن‌ها توانایی انجام عملیات ضد تروریستی را دارند.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز دوم اگست، اعلان کرد که در نتیجه عملیات هوایی که توسط یک هواپیمای بی‌سرنشین صورت گرفت، ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده در منطقه شیرپور در کابل کشته شده است.

جو بایدن: ایمن الظواهری در کابل به دستور من به قتل رسید

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا نیز روی گذشته 31 اگست، در سالگرد خروج آخرین نظامی این کشور از افغانستان گفته است که ماموریت امریکا در مبارزه علیه تروریزم هنوز پایان نیافته و اکنون بر امر مبارزه علیه ریشه‌های تروریزم متمرکز است.

یک‌سالگی خروج آخرین نیروی امریکایی از افغانستان؛ لوید آستین: هنوز ماموریت ما علیه تروریزم پایان نیافته است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x