صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پایان کار کمیسیون پاک‌سازی طالبان با اخراج 4300 عضو «نامطلوب»

کمیسیون پاک‌سازی طالبان اعلام کرده که پس از چهار مرحله کاری، امروز به کار خود پایان داده است. به اساس اعلامیه این کمیسیون، 4300 تن از صفوف طالبان اخراج شده‌اند. طالبان می‌گویند این افراد، نامطلوب بوده‌اند.

کمیسیون پاک‌سازی طالبان اعلام کرده که پس از چهار مرحله کاری، امروز به کار خود پایان داده است. به اساس اعلامیه این کمیسیون، 4300 تن از صفوف طالبان اخراج شده‌اند. طالبان می‌گویند این افراد، نامطلوب بوده‌اند.

پیک‌آفتاب: کمیسیون پاک‌سازی طالبان در حساب توییتر خود از پایان کار این کمیسیون خبر داده است. مفتی لطیف‌الله حکیمی، رئیس کمیسیون پاک‌سازی طالبان گفته که این کمیسیون چهار مرحله کاری را پشت سر گذاشته و در مجموع 4300 عضو نامطلوب طالبان از صفوف آن‌ها پاک‌سازی شده است. در جمع افراد اخراج شده، از جمله 135 کودک زیر سن نیز قرار داشته‌اند. رئیس کمیسیون پاک‌سازی صفوف طالبان ضمن موفق خواندن کار این کمیسیون، می‌گوید که اخراج این تعداد اعضای طالبان به دلیل شکایت مردم و بررسی کمیسیون صورت گرفته است. به گفته حکیمی، در این مدت، آنان بیش از سه هزار شکایت مردم را از برخورد نامناسب جنگجویان طالبان دریافت کرده‌اند که به بسیاری از آن‌ها رسیدگی شده است.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، کابینه طالبان فیصله کرد که افراد نامطلوب از صفوف امارت اسلامی اخراج شوند. کابینه طالبان از این افراد به عنوان افراد «مغرض و استفاده‌جو» یاد کرده بود.

طالبان: افراد استفاده‌جو از صفوف نظامیان طالبان اخراج می‌شوند

رئیس کمیسیون پاک‌سازی طالبان افزود که کار کمیسیون تحت امر او کارش را به پایان رسانده و این مسئولیت را بعد از این، یک کمیسیون تازه تاسیس به پیش خواهد برد.

این کمیسیون از سوی ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان ایجاد شده و در آن، نمایندگان وزارت دفاع، وزارت داخله و استخبارات طالبان شامل‌اند.

در شش ماه گذشته، گزارش‌های زیادی از قتل، بازداشت و شکنجه شهروندان هم‌رسانی شده است که بسیاری از این قضایا را طالبان به عهده نگرفته‌اند. در برخی قضایا افراد مسلح زیر پوشش اعضای طالبان وارد خانه‌های مردم شده و دست به “غارت، چور و چپاول” زده‌اند.

کمیسیون پاک‌سازی صفوف پس از آن تشکیل شد که ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان به فرماندهان طالبان دستور داد که صفوف‌شان را از وجود افراد نامطلوب پاک‌سازی کنند. پیش از آن نیز ملا محمد یعقوب، وزیر دفاع طالبان گفته بود که برخی سرگروه‌ها و فرماندهان طالبان برای کلان ساختن تشکیلات‌شان با “افراد نااهل، اربکیان و جنایت‌کاران پیشین” دوست شده و آنان را به صفوف خود جلب کرده‌اند.

با این همه، منتقدان می‌گویند که کمیسیون پاک‌سازی طالبان، اهداف قومی را دنبال کرده و افراد خاصی از اقوام غیرپشتون از صفوف طالبان اخراج شده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x