صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پایان فعالیت موسسه «Free to Run» در افغانستان

موسسه «Free to Run» فعالیتش در افغانستان را تعلیق کرد. این موسسه در بخش ورزش زنان از جمله ورزش‌های کوهنوردی، دوش، و اسکی فعالیت داشت.

موسسه «Free to Run» فعالیتش در افغانستان را تعلیق کرد. این موسسه در بخش ورزش زنان از جمله ورزش‌های کوهنوردی، دوش، و اسکی فعالیت داشت.

پیک‌آفتاب: دفتر مرکزی «Free to Run» تا پیش از حاکمیت طالبان در کابل فعال بود و دفاتر ساحوی نیز در ولایات هرات، مزار، تخار، بدخشان و بامیان داشت. هرچند با حاکمیت طالبان فعالیت این دفاتر در افغانستان عملاً تعطیل بود، اما به تازگی مسئولان این دفتر ضمن ارسال ایمیلی به کارمندان خود، اعلام کرده است که فعالیت آن‌ها در شرایط کنونی در افغانستان امکان ندارد و آن‌ها به فعالیت‌شان در افغانستان پایان می‌دهند.

در پیامی که موسسه «Free to Run» به کارمندان خود به زبان انگلیسی نوشته، آمده است: “پس از این‌که طالبان کنترل کشور را در ماه اگست به دست گرفتند، بودجه بین‌المللی برای برنامه‌هایی مانند برنامه ما به پایان رسید و پولی که ما انتظار دریافت آن‌را داشتیم دیگر در دسترس نیست. ما شدت و دشواری موقعیتی که همه شما در آن هستید و تأثیری که این امر بر شما و خانواده‌های‌تان می‌گذارد را درک می‌کنیم. مشارکت شما در کار «Free to Run» در طول این سال‌ها بسیار مهم بوده است. ما به تأثیری که داشته‌اید افتخار می‌کنیم، دل‌تنگ شما هستیم. لطفاً مراقب باشید. شما در افکار ما خواهید بود.”

موسسه «Free to Run» ده‌ها کارمند در دفاتر مختلف خود در افغانستان داشت و علاوه بر فعالیت در بخش ورزش زنان، در بخش توانمند سازی زنان نیز فعال بود. این دفتر هم‌چنین در همکاری با مکاتب، مهارت‌های رهبری و مدیریت و تغذیه را نیز برای دختران آموزش می‌داد.

با فرار محمداشرف غنی در پانزدهم اگست و تسلط طالبان بر کابل، عملا فعالیت زنان در بسیاری از عرصه‌ها تعطیل شده و امارت اسلامی به تازگی محدودیت‌های جدی را علیه زنان وضع کرده‌اند.

علاوه بر بسته ماندن مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران، طالبان در اقدام تازه محدودیت‌هایی را برای گشت‌وگذار زنان نیز وضع کرده‌اند. به تازگی گزارش شده که در بلخ بیرون شدن زنان بدون محرم شرعی ممنوع شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x