صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ولی‌محمد نعیمی جایگزین نصیراحمد فایق در سازمان ملل شد

نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل اعلام کرده که ولی‌محمد نعیمی، معاون و وزیرمختار این نمایندگی به جای نصیراحمد فایق، سرپرستی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل را به عهده گرفته است.

نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل اعلام کرده که ولی‌محمد نعیمی، معاون و وزیرمختار این نمایندگی به جای نصیراحمد فایق، سرپرستی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل را به عهده گرفته است.

پیک‌آفتاب: نمایندگی دایمی افغانستان امروز چهارشنبه ۲۰ دلو، با نشر اعلامیه‌ای، گفته که پس از استعفای غلام‌محمد اسحاق‌زی، سفیر و نماینده پیشین افغانستان در سازمان ملل، به دلیل بیماری نعیمی که معاون اسحاق‌زی است، نصیراحمد فایق از سوی «وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان» به عنوان سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل تعیین شده بود.

در اعلامیه آمده که نعیمی پس از صحت‌یاب شدن از تاریخ چهارم فبروری، طبق تشریفات و مراتب اداری رسماً مسئولیت نمایندگی افغانستان در سازمان ملل را به عهده گرفته است. نمایندگی افغانستان در سازمان ملل گفته است که این موضوع قبلاً توسط نامه‌ محمدحنیف اتمر به دفتر دبیرکل سازمان ملل اطلاع داده شده است.

این در حالی است که به تازگی نصیراحمد فایق گفته است که او پس از سخنرانی‌اش در شورای امنیت سازمان ملل، شماری از مقامات پیشین علیه او به توطئه متوسل شده‌اند. او نامه اتمر به دبیرکل سازمان ملل را غیرقانونی خوانده و گفته است که او در این نامه از مهر جعلی استفاده کرده است.

چیلک‌اندازی تازه مقامات فراری حکومت پیشین

نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل اما اظهارات فایق را غیرمسئولانه خوانده و گفته است که این تغییر، روند عادی کاری و اداری بوده است.

فایق در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفته بود که کشورهای خارجی به مقام‌های فاسد حکومت اشرف غنی پناهندگی و اجازه فعالیت سیاسی ندهند. او هم‌چنین گفته بود که حساب‌های بانکی مقام‌های حکومت پیشین مسدود شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x