صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وقوع انفجارهای مهیب در پایگاه نظامی امریکا در “التنف” سوریه را لرزاند

خبرگزاری رسمی سوریه از وقوع چند انفجار مهیب در پایگاه نظامی امریکا در "التنف" سوریه خبر داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه از وقوع چند انفجار مهیب در پایگاه نظامی امریکا در “التنف” سوریه خبر داده است.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری رسمی سوریه (سنا) با نشر گزارشی گفته است که چند انفجار مهیب در پایگاه نظامی امریکا در جنوب‌شرق سوریه و در نزدیکی مرز با عراق رخ داده است.

از جانب دیگر، روز گذشته 4 دسامبر نیز پایگاه امریکا در میدان نفتی “کونیکو” واقع در دیرالزور سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفته بود؛ طوری‌که حدود یک‌ونیم ماه پیش نیز این پایگاه مورد حمله پهپادی قرار گرفته بود. با این حال، پنتاگون در آن زمان اعلام کرد که حمله مذکور تلفاتی را در پی نداشته است.

طبق گزارش سنا، مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گزارش داده که “دو انفجار منطقه 55 واقع در مثلث مرزی بین سوری، عراق و اردن، پایگاه نظامی امریکا ملقب به “التنف” را لرزانده است”.

بر اساس اطلاعات نشر شده، “در پی انفجار نخست، هلیکوپتر امریکایی در حریم هوایی منطقه به پرواز درآمد و به دنبال آن انفجار‌های شدید دوم و سوم هرکدام به ترتیب به وقوع پیوسته‌اند”.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بخش دیگری اعلام کرده است که “تاکنون اطلاعاتی در مورد ماهیت این دو انفجار در دست نیست که آیا این انفجارها ناشی از تمرینات نظامی نیروهای ائتلاف بوده یا پرتاب راکت از درون پایگاه یا هدف قرار دادن پایگاه نیروهای امریکایی” در سوریه.

این در حالی است که نیروهای ائتلاف شمال به رهبری امریکا پس از سال 2014 جهت سرکوب داعش در سوریه حضور دارند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x