صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزیر دفاع امارت اسلامی: برخی بزرگان، جنایت‌کاران را وارد صفوف طالبان می‌کنند

وزیر دفاع طالبان در اظهارات هشدارگونه به مقامات امارت اسلامی، از جابجایی برخی افرادی به گفته‌ی او جنایت‌کار در صفوف طالبان خبر داده و گفته که ادامه‌ی این روند، وجهه امارت اسلامی را تخریب می‌کند و خیانت به «جهاد» است.

وزیر دفاع طالبان در اظهارات هشدارگونه به مقامات امارت اسلامی، از جابجایی برخی افرادی به گفته‌ی او جنایت‌کار در صفوف طالبان خبر داده و گفته که ادامه‌ی این روند، وجهه امارت اسلامی را تخریب می‌کند و خیانت به «جهاد» است.

پیک‌آفتاب: فایل صوتی که در اختیار پیک‌آفتاب قرار گرفته است، از نارضایتی مقامات ارشد امارت اسلامی نسبت به عملکرد شماری از اعضای طالبان پرده بر می‌دارد. در این فایل صوتی، ملا محمدیعقوب مجاهد، وزیر دفاع امارت اسلامی خطاب به شماری از مقامات طالبان و همچنین نیروهای امارت اسلامی گفته است که؛ «نیروهای نظامی و بزرگان امارت اسلامی نباید حقوق مردم را پایمال کرده و افراد را به بهانه‌های مختلف محکمه صحرایی کنند.» او در این فایل صوتی گفته که برای همه عفو عمومی اعلام شده و دیگر هیچ یک از اعضای امارت اسلامی حق ندارند مردم را در هیچ یک از ولایات افغانستان بدون دلیل لت‌وکوب کرده و تحت نام نظامی و یا کارمندان حکومت پیشین تیرباران کنند.

وزیر دفاع امارت اسلامی همچنین از جابجایی شماری از افراد جنایت‌کار در صفوف نیروهای طالبان خبر داده و حضور این افراد را که او «شرور» و «استفاده‌جو» توصیف کرده است، خیانت به طالبان و اندیشه جهادی این گروه دانسته است. ملایعقوب افزوده که این افراد از سوی برخی بزرگان طالبان در صفوف نیروهای امارت اسلامی جابجا شده است. به گفته‌ی او، در میان مقامات ارشد امارت اسلامی، عده‌ای تلاش دارند تا به هدف تقویت نفوذ شخصی خود، برخی نیروهای مضر و استفاده‌جو را جابجا نمایند.

آقای مجاهد همچنین از گشت‌وگذار تفریحی برخی مقامات امارت اسلامی انتقاد کرده و آن را خلاف شرع دانسته و از اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهای این‌گونه تفریحات را ممنوع اعلام کرده است. پیش از این برخی مقامات طالبان مربوط به شبکه حقانی، ویدیوها و تصاویر زیادی را از حضورشان در اماکن تفریحی افغانستان به نمایش گذاشته بودند.

وزیر دفاع امارت اسلامی همچنین گفته که نباید هیچ شهروند افغانستان به دلیل عضویت در نیروهای امنیتی پیشین، حضور در حکومت قبلی و یا هم به خاطر نوع پوشش مورد بازجویی افراد طالبان قرار گیرند. او تاکید کرده، در صورتی که فردی مرتکب جرم هم شده باشد، باید از راه‌های قانونی مطابق قانون شرع با او برخورد صورت گیرد.

این درحالی است که پیش از این گزارش‌های از بدرفتاری افراد منتسب به امارت اسلامی با شهروندان منتشر شده است. در برخی موارد افراد امارت اسلامی شهروندان را به دلیل پوشش خاص مورد لت‌وکوب قرار داده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x