صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزیر خارجه آلمان در سفری از پیش اعلام نشده، وارد اوکراین شد

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کی‌ف شد تا حمایت برلین از اوکراین را نشان دهد.

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کی‌ف شد تا حمایت برلین از اوکراین را نشان دهد.

پیک‌آفتاب: براساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه آلمان، آنالنا بائربوک امروز شنبه 10 سپتمبر، گفت: “من امروز به کی‌ف سفر کردم تا نشان دهم که مقام‌های اوکراینی می‌توانند بالای حمایت‌های ما حساب کنند”.

او افزود: “ما به حمایت از اوکراین تا زمانی‌که لازم باشد، با تحویل سلاح، با حمایت‌های بشردوستانه و مالی ادامه خواهیم داد”.

از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در ماه فبروری، این دومین سفر وزیر خارجه آلمان به کی‌ف است.

بائربوک هم‌چنین گفت که علاوه بر کمک‌های مالی و نظامی، آلمان قصد دارد به کی‌ف برای انجام عملیات پاک‌سازی ماین و “روشن کردن جنایات جنگی روی داده، به ویژه با اعزام کارشناسان از جمله یک دادستان” کمک کند.

او اضافه کرد، برایش واضح است که پوتین منتظر است کشورهای غربی اوکراین را رها کنند، اما آلمان در کنار اوکراینی‌ها خواهد ماند.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که اوکراینی‌ها “در حال مبارزه علیه تجاوز روسیه هستند، نه تنها برای دفاع از حقوق انسانی صلح و آزادی خود، بلکه برای دفاع از نظم صلح اروپایی ما”.

در پیوند به این مسئله، خبرگزاری فرانسه با نشر گزارشی نوشته است که تردیدهای طولانی‌مدت آلمان درباره بحران اوکراین پس از آغاز تهاجم روسیه و عدم حمایت اولیه نظامی برلین از کی‌ف، دولت ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین را به شدت عصبانی کرده بود، اما اکنون روابط کی‌ف و برلین بهتر شده است.

هم‌چنین روابط دوجانبه اوکراین و آلمان، اکنون با ورود قریب‌الوقوع سفیر جدید اوکراین به برلین نزدیک‌تر می‌شود. سفیر پیشین اوکراین در برلین پیش‌تر از نوع مواجهه آلمان نسبت به روسیه انتقاد کرده بود.

اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان اعلام کرده که از کشورش می‌خواهد «مسئولیت خاصی» برای کمک به اوکراین برای تقویت توپ‌خانه و سامانه‌های دفاع هوایی این کشور بر عهده بگیرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x