صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزیر تجارت پاکستان برای مذاکره در مورد خرید زغال‌سنگ به افغانستان می‌آید

قرار است یک هیئت پاکستانی به رهبری وزیر تجارت این کشور در روزهای آینده برای گفتگو روی واردات زغال‌سنگ به افغانستان سفر کند.

قرار است یک هیئت پاکستانی به رهبری وزیر تجارت این کشور در روزهای آینده برای گفتگو روی واردات زغال‌سنگ به افغانستان سفر کند.

پیک‌آفتاب: رسانه‌های پاکستانی گزارش می‌دهند که هیئتی از این کشور در روزهای آینده به افغانستان سفر می‌کند تا در مورد خریداری زغال‌سنگ با طالبان گفتگو کنند.

منابع خبری گفته‌اند که در رأس این هیئت، احمد فاروقیف وزیر تجارت پاکستان قرار دارد.

پیش‌تر شرکت چینی «هوانینگ» که در کشور پاکستان از زغال‌سنگ، برق تولید می‌کند، هشدار داده بود که در واکنش به افزایش قیمت زغال‌سنگ افغانستان، واردات از این کشور را متوقف می‌کند.

هوانینگ هم‌چنان هشدار داده است در صورتی که سازمان ملی تنظیم انرژی برق پاکستان (NEPRA) نتواند مشکلات پرداخت را حل کند، واردات زغال‌سنگ از افریقای جنوبی را از سر می‌گیرد.

این در حالی است که روز هفتم سرطان؛ شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان دستور داده بود که واردات زغال‌سنگ از افغانستان تسریع گردد و قیمت آن نیز با واحد پولی پاکستان (کلدار) پرداخت گردد.

پاکستان زغال‌سنگ افغانستان را به نصف قیمت خریداری و ذخیره می‌کند

به دنبال آن، طالبان قیمت هر تُن زغال‌سنگ افغانستان را از 90 دالر به 220 دالر امریکایی افزایش دادند. هم‌چنان رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که به دنبال دستور نخست وزیر پاکستان، روزانه سه هزار تُن زغال‌سنگ از افغانستان وارد این کشور می‌شود.

روزانه سه هزار تُن زغال‌سنگ از افغانستان به پاکستان صادر می‌گردد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x