صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزارت خارجه ایران: حقوق زنان، جزء ارزش‌های جهان‌شمول حساب گردد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که حقوق زنان، جزء ارزش‌های جهان‌شمول محاسبه گردد. او این مطلب را در پاسخ به پرسشی در مورد آموزش زنان در افغانستانِ زیر حاکمیت طالبان عنوان کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که حقوق زنان، جزء ارزش‌های جهان‌شمول محاسبه گردد. او این مطلب را در پاسخ به پرسشی در مورد آموزش زنان در افغانستانِ زیر حاکمیت طالبان عنوان کرده است.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری ایرنا امروز دوشنبه 25 جولای، با نشر گزارشی به نقل از ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نگاشته که در حوزه دینی و اسلامی، بر ارزش‌های حقوقی و انسانی به‌ ویژه به حقوق زنان تاکید شده است.

کنعانی تصریح کرده است که حقوق زنان، جزء ارزش‌های جهان‌شمول محسوب شود و موضع ایران در این زمینه روشن است.

سخنگوی وزارت خارجه‌ ایران در ادامه در مورد این پرسش که این کشور برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان دارد یا خیر، گفته است که موضوع افغانستان جز موضوع‌های مهم تهران در منطقه است.

کنعانی خاطرنشان کرده که ایران نسبت به تحولات افغانستان و امنیت و ثبات در این کشور حساس است.

به گفته کنعانی، تلاش ایران به‌ عنوان همسایه افغانستان و کشوری اثرگذار منطقه‌ای این است که در چارچوب تعامل سازنده با طالبان، به همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه به بازگشت ثبات و آرامش در این کشور کمک کند.

کنعانی گفته است: “تعامل سازنده با هیئت حاکمه موقت افغانستان به این جهت که اکنون مسئولیت افغانستان را در اختیار دارند، وجود دارد. تلاش می‌کنیم مباحث دوجانبه با افغانستان را سازمان‌دهی و مدیریت کنیم. امنیت مرزها، مدیریت آب، بحث مسایل بازرگانی، اقتصادی، بهداشت و ترانزیت ایجاب می‌کند با طرفی که مسئولیت رسمی در افغانستان دارد تعامل و گفتگو کنیم.”

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر زهرا ارشادی، معاون نماینده دایمی ایران در سازمان ملل گفته بود که جامعه جهانی باید هم‌چنان بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان تاکید نماید، طوری‌که همه‌ گروه‌های سیاسی و اقلیت‌های مذهبی، خود را در آیینه آن ببیند.

ایران: جهان باید بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان پافشاری کند

تاکید ایران بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

نقش پاکستان و ایران به فرایند دولت‌سازی در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x