صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

واکنش تند کاربران به سخنان وزیر داخله طالبان؛ حقانی: حمله بر کانتیننتال را پیامبر رهبری می‌کرد

سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان در اظهاراتی تازه گفته که حمله انتحاری به هوتل انترکانتیننتال کابل تحت رهبری پیامبر اسلام انجام شده است. این اظهارات وزیر داخله طالبان با واکنش‌های جدی مواجه شده و شماری از کاربران سراج‌الدین حقانی را به کفرگویی و عوام‌فریبی متهم کرده‌اند.

سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان در اظهاراتی تازه گفته که حمله انتحاری به هوتل انترکانتیننتال کابل تحت رهبری پیامبر اسلام انجام شده است. این اظهارات وزیر داخله طالبان با واکنش‌های جدی مواجه شده و شماری از کاربران سراج‌الدین حقانی را به کفرگویی و عوام‌فریبی متهم کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: وزیر داخله طالبان در یک نوار صوتی گفته که یکی از مهاجمین انتحاری در آخرین مراحل حمله به انترکانتیننتال از طریق تلفن به او گفته است که پیامبر در کنار آن‌ها ایستاده است. حقانی در این نوار صوتی گفته است، در حالی‌که حمله به کانتیننتال کابل به آخرین مرحله رسیده بود، حافظ بدرالدین پیش من آمد و گفت که مهاجمین انتحاری قصد دارند با من از طریق تلفن گپ بزنند. او افزوده، به دلیل این‌که مهاجمین یک عملیات بزرگ را انجام می‌دادند، نخواستم به این درخواست‌شان جواب رد بدهم. وزیر داخله طالبان گفته است: “من گفتم، آن‌ها پنج دقیقه بعد خودشان را انتحار می‌کنند، این آخرین درخواست آن‌ها است، آنان زندگی خود را به نام خدا قربانی می‌کنند، حتا اگر زندگی من به خطر باشد، با آن‌ها از طریق تلفن صحبت می‌کنم. زمانی‌که من سلام کردم، حافظ کریم‌الله گفت: «خلیفه صاحب! من به خداوند قسم یاد می‌کنم که پیامبر رهبری کننده عملیات ما است و او حالا در دروازه هم‌راه ما ایستاده است.»”

وزیر داخله طالبان در ادامه این داستان‌سرایی، گفته که پس از این حمله، یکی از دوستان‌اش نیز خواب دیده که حضرت محمد در یک مسجد نشسته و مدارک بهشت انتحاری‌های انترکانتیننتال را امضا می‌کند.

این اظهارات وزیر داخله طالبان با واکنش‌های تند کنش‌گران سیاسی و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. برخی از کنش‌گران، وزیر داخله طالبان را به  کفرگویی و تهمت‌زدن به پیامبر اسلام متهم کرده‌اند. فضل‌احمد معنوی، وزیر عدلیه حکومت پیشین در حساب توییتر خود گفته است: “از علامات بارز مسخ، تهمت به خدا و رسول است. باشنیدن خرافات اخیر یکبار دیگر یقین کردم که قدرت طالب زود پایان می‌یابد.”

لینا روزبه، شاعر و نویسنده افغانستانی در امریکا، با هم‌رسانی فایل صوتی سراج‌الدین حقانی، گفته است: “کفر گویی یعنی این. نمی‌دانم چرا این‌ها را به اتهام کفرگویی سر نمی‌برند. سراج‌الدین حقانی می‌گوید حضرت محمد ص در هوتل کانتنینتل ریاست گروه انتحاری را بر عهده داشت!”

فرهاد دریا از هنرمندان کشور نیز نوشته است: “مگر توهین به مقدسات، شاخ و دُم دارد؟ این جماعت ابله و نادان می‌آیند و بر روی وجدان یک ملت، نقشه‌ی دین طراحی می‌کنند!”

حمله به هوتل انترکانتیننتال کابل در ماه جدی سال 1390 صورت گرفت که در آن 22 تن از جمله 14 شهروند خارجی کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند. به اساس نوار صوتی تازه وزیر داخله طالبان، این حمله انتحاری را مهاجمین انتحاری مربوط به شبکه حقانی انجام داده و رهبری آن‌را فردی موسوم به حافظ کریم‌الله بر عهده داشته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x