صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

واکنش‌ها به حمله‌ی مرگبار روز گذشته در قندز/ داعش مسئولیت گرفت

گروه داعش شاخه خراسان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و گفته است: «مسجد مرکزی هزاره‌های شیعه در قندوز را هدف قرار داده‌اند.»

حمله‌ی مرگبار روز گذشته در قندز که نمازگزاران را هدف قرار داد، واکنش‌های گسترده را به دنبال داشته است.

پیک‌آفتاب: دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در توییتر گفته که به شدت نگران شمار بسیار زیاد کشته‌شدگان در این حمله است. یوناما می‌گوید حادثه امروز بخشی از “الگوی نگران کننده خشونت” است.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز گفته است که حمله روز جمعه را “جنایتی در ادامه کشتارهای هدفمندانه شیعیان و هزاره‌ها” در کشور می‌داند و از اینکه هیچ سازوکار محافظتی قابل‌اعتمادی برای حمایت از جمعیت در معرض خطر وجود ندارد، نگرانی شدیدش را ابراز کرده است.

شماری از مقامات پیشین از جمله حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور و عبدالله عبدالله رییس پیشین شورای عالی مصالحه ملی نیز این حمله را نکوهش کرده‌اند.

وزارت خارجه امریکا ضمن تقبیح این حمله گفته است: «مردم افغانستان شایسته زندگی عاری از ترور است.»

وزارت خارجه ایران نیز این حمله را تقبیح کرده و آن را عمل تروریستی خوانده است. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «اقدامات تروریستی در هر شکل و توسط هر طرفی محکوم است.»

گروه داعش شاخه خراسان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و گفته است: «مسجد مرکزی هزاره‌های شیعه در قندوز را هدف قرار داده‌اند.»

در نتیجه حمله تروریستی روز گذشته بر مسجد گذر سیدآباد در منطقه خان‌آباد در مرکز ولایت قندوز، بیش از 300 تن شهید و زخمی شدند. مقامات محلی طالبان گفته‌اند این حمله توسط یک مهاجم انتحاری صورت گرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز گفته که این حمله «شنیع» توسط یک «شورشی تکفیری» انجام شده است. او افزوده که: «امارت اسلامی این اقدام شنیع را به شدت محکوم کرده و قول می‌دهد که عاملان این جنایت هولناک را پیدا و مجازات کند.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x