صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

واکنش‌ها به اظهارات وزیر امر به معروف طالبان؛ اتمر: نگران کننده است/ کرزی: طالبان برای همبستگی تلاش کنند

برخی از مقامات پیشین به اظهارات تازه‌ی وزیر امر به معروف امارت اسلامی واکنش نشان داده‌اند. حامد کرزی و محمدحنیف اتمر مقامات امارت اسلامی را توصیه اخلاقی کرده‌اند و امرالله صالح آن را بی‌معنا خوانده است.

برخی از مقامات پیشین به اظهارات تازه‌ی وزیر امر به معروف امارت اسلامی واکنش نشان داده‌اند. حامد کرزی و محمدحنیف اتمر مقامات امارت اسلامی را توصیه اخلاقی کرده‌اند و امرالله صالح آن را بی‌معنا خوانده است.

پیک‌آفتاب: مولوی محمدخالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی، به تازگی از حامدکرزی، رئیس جمهور پیشین، عبدالله عبدالله، رئیس پیشین مصالحه ملی و فضل‌هادی مسلم‌یار، رئیس پیشین مجلس سنا، به عنوان مجرمان بزرگ یاد کرده که از سوی امارت اسلامی عفو شده‌اند. حنفی گفته بود که این مجرمان بزرگ، از سوی امارت اسلامی محافظت می‌شوند.

در واکنش به این اظهارات، برخی مقامات پیشین این سخنان را خلاف منافع ملی و نگران کننده خوانده است. حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین در حساب توییتر خود این سخنان را قابل جواب ندانسته، اما درعین حال به وزیر امر به معروف امارت اسلامی توصیه کرده که برای حفظ وحدت و همبستگی ملی تلاش کند.

در حساب توییتر آقای کرزی آمده است: “رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، سخنان وزیر امر به معروف و نهی از منکر را قابل تفسیر نمی‌داند، بلکه توصیه می‌کند که وحدت و همبستگی ملی، راه تثبیت عزت کشور عزیزمان و یک نظام ملی با ثبات است.»

امرالله صالح، معاون رئیس جمهور فراری افغانستان نیز در توییتی نوشته است: “از موقف آقای کرزی، رئیس جمهور اسبق که اظهارات آمر امر به معروف و نهی از منکر طالب را بی‌ارزش و بی‌معنا خوانده است، ابراز قدردانی می‌نمایم زیرا این موقف‌گیری از داخل کابل و در همسایگی ارگ صورت گرفته است.”

محمدحنیف اتمر، وزیرخارجه پیشین نیز این اظهارات را نگران کننده خوانده و نوشته است که برای حفظ وحدت ملی باید از چنین اظهاراتی پرهیز گردد: “اظهارات وزیر امر به معرف طالبان، همه صلح‌طلبان افغانستان و حامیان وحدت ملی را ناراحت و نگران کرده است. چنین اظهاراتی برای کشور مفید نیست و باید از آن پرهیز کرد.”

این نخستین بار است که یک مقام ارشد امارت اسلامی پس از تصرف کابل با چنین اوصافی از شماری از مقامات ارشد حکومت‌های پیشین یاد می‌کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x