صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

واکنش‌ها به حملات پاکستان و خاموشی طالبان

حملات شب گذشته طیاره‌های پاکستانی به ولایات خوست، کنر و پکتیکا واکنش‌های تند کاربران شبکه‌های اجتماعی را به هم‌راه داشته است. این کاربران نه تنها حملات پاکستانی‌ها را تقبیح کرده‌اند، بلکه خاموشی طالبان به این تجاوز پاکستانی‌ها را پرسش برانگیز خوانده‌اند.

حملات شب گذشته طیاره‌های پاکستانی به ولایات خوست، کنر و پکتیکا واکنش‌های تند کاربران شبکه‌های اجتماعی را به هم‌راه داشته است. این کاربران نه تنها حملات پاکستانی‌ها را تقبیح کرده‌اند، بلکه خاموشی طالبان به این تجاوز پاکستانی‌ها را پرسش برانگیز خوانده‌اند.

پیک‌آفتاب: حملات هوایی شب گذشته نیروهای پاکستانی به چندین ولایت افغانستان، دست‌کم 46 کشته و بیش از 50 زخمی برجای گذاشته است. کودکان و زنان بخش عمده قربانیان این حملات هستند.

این حملات با خاموشی و سکوت معنادار طالبان هم‌راه بوده و تاکنون از آدرس‌های رسمی طالبان واکنشی به این حملات نشان داده نشده است. اما کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستان به شدت به این حملات واکنش نشان داده‌اند.

سمیع سادات، نظامی پیشین در حساب توییتر خود گفته که این حمله تجاوز آشکار پاکستانی‌ها به خاک افغانستان است. او نوشته است: “حمله نیروی هوایی پاکستان به اردوگاه‌های مهاجران وزیرستانی در خوست افغانستان. تا صبح امروز چندین مکان در در ولایات کنر، خوست، پکتیکا و نیمروز افغانستان مورد حمله قرار گرفت و 100 کودک، زن و مرد کشته و زخمی شدند. این یک حمله مستقیم نظامی به خاک افغانستان است و باید متوقف شود!

ظریفه غفاری، شهردار پیشین میدان‌وردک نیز پرسیده که چرا طالبان که در برابر سربازان افغانستان اعلام جهاد کردن، حالا در برابر این حملات خاموشی اختیار کرده‌اند. او نوشته است: “چرا طالبان در برابر بمباران هواپیماهای ناتو و سربازان مسلمان افغانستان جهاد کردند و در برابر بمباران هواپیماهای پاکستانی سکوت کردند؟ آیا این درست است که افغانستان اکنون توسط پاکستان اشغال شده و طالبان برای امنیت خانواده‌های‌شان در پاکستان، کودکان افغانستانی را قربانی می‌کنند؟

فیض زلاند، استاد دانشگاه کابل در توییتر خود نگاشته: “هواپیماهای پنجابی، کنر و خوست زیبا را بمباران کردند! در ماه رمضان از همسایه مسلمان خود انتظار خیر داشته باشید.”

جنرال مبین، سخنگوی پیشین قوماندانی امنیه طالبان در کابل در توییتر خود نگاشته: “چنین سکوت در مورد حمله به خوست و کنر مناسب نیست. باید به منافقین زمان و قوم ابی بن سلول، جوابی قوی داده شود تا در آینده چنین تخلفاتی از سوی آن‌ها دیده نشود. آن‌ها همیشه آزادی، استقلال و غیرت ما را به چالش می‌کشند، ما همیشه از سوی بیگانگان ضربه خورده‌ایم.”

جنبش تحفظ پشتون‌های پاکستان نیز این حمله نظامیان پاکستان را تقبیح کرده‌اند. صفحه توییتر منسوب به جنبش تحفظ پشتون‌های پاکستان نگاشته: “طیاره‌های پاکستانی شب گذشته کمپ آورگان وزیرستان را در ولایت خوست بمباران کردند که در نتیجه آن کودکان، زنان و افراد کهن‌سال کشته شده‌اند. ما قتل کودکان و زنان را به شدت محکوم می‌کنیم، ارتش باید تروریست‌ها را می‌کشت.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x