صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هشدار طالبان: تحریم‌ها عواقب امنیتی دارد

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان از کشورهای کمک‌کننده خواسته که تحریم‌ها علیه طالبان را لغو کنند تا بانک‌های افغانستان بتوانند فعالیت کنند و حقوق کارکنان دولت و دیگران پرداخت شود.

سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با نمایندگان امریکا و کشورهای اروپایی در دوحه هشدار داده که فشارها بر طالبان موجه جدید از مهاجرت به کشورهای غربی از افغانستان را دامن خواهد زد. سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته است: تلاش برای تضعیف دولت طالبان از طریق تحریم‌ها بر امنیت جهانی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

پیک‌آفتاب: امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان از کشورهای کمک‌کننده خواسته که تحریم‌ها علیه طالبان را لغو کنند تا بانک‌های افغانستان بتوانند فعالیت کنند و حقوق کارکنان دولت و دیگران پرداخت شود. متقی افزوده که اولویت فعلی دولت طالبان پرداخت حقوق نیم میلیون کارمند دولت است که آنها به دلیل اعمال تحریم و مسدود شدن سرمایه‌های نقدی افغانستان توان پرداخت آن را ندارند.

وزارت خارجه طالبان نیز با نشر اعلامیه‌ای به نقل سرپرست این وزارت نوشته است: «ما از کشورهای جهان می‌خواهیم که به تحریم‌های موجود پایان دهند و بانک‌ها به طور عادی فعالیت کنند تا گروه‌های خیریه‌، سازمان‌ها و دولت بتوانند حقوق کارکنان خود را با ذخایر خود و کمک‌های مالی بین المللی پرداخت کنند.»

این درحالی است که امریکا به تازگی اعلام کرده است کاخ سفید تحریم‌های بانکی اعلام شده علیه طالبان را لغو نخواهد کرد. جن ساکی سخنگوی کاخ سفید گفته که سیاست امریکا در مورد آزادسازی پول‌های مسدود شده بانک مرکزی افغانستان تغییر نکرده‌است. به گفته او، هر تصمیم در ارتباط به حکومت آینده افغانستان و رهایی ذخایر ارزی این کشور بستگی به رفتار طالبان دارد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x