صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نماینده ویژه پاکستان: طالبان پس از پیروزی، در بخش امنیت پیشرفت قابل ملاحظه داشته‌اند

محمد صادق، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در نشست تاشکند از دست‌‌آوردهای امنیتی طالبان در افغانستان تمجید کرده است.

محمد صادق، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در نشست تاشکند از دست‌‌آوردهای امنیتی طالبان در افغانستان تمجید کرده است.

پیک‌آفتاب: محمد صادق امروز سه‌شنبه چهارم اسد، در نشست بین‌المللی افغانستان که برای دو روز در تاشکند پایتخت ازبیکستان برگزار گردیده، گفت: “پس از پیروزی، طالبان در بخش امنیت پیش‌رفت‌های قابل ملاحظه داشته‌اند.”

وی در جریان سخنرانی خود در نشست بین‌المللی افغانستان در تاشکند می‌افزاید که آموزش حق همه است و زنان مسلمان نقش سازنده‌ای در تاریخ اسلام  داشته‌اند.

نماینده ویژه پاکستان در ادامه تصریح می‌کند: “گشایش مکتب‌های دخترانه، نه تنها تعامل جهان با افغانستان را افزایش می‌دهد، بلکه به توسعه کلی افغانستان نیز کمک خواهد کرد.”

صادق خان هم‌چنان افزوده که کشورش خواهان گسترش دهلیز اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) به افغانستان است.

نشست بین‌المللی افغانستان در تاشکند، امروز آغاز گردید و برای دو روز ادامه می‌یابد.

در این نشست حدود 25 کشور و نهاد بین‌المللی مشارکت دارند و در آن روی موضوعاتی مانند تسریع اجرای تعهدات داده شده به جامعه جهانی توسط طالبان، ایجاد یک دولت فراگیر، احترام به حقوق زنان و تضمین دسترسی کامل دختران به مکتب‌ها مورد بحث قرار می‌گیرند.

رسانه‌های ازبیکستانی گزارش می‌دهند که در این نشست، طالبان به کشورهای منطقه تعهد می‌دهند تا از خاک افغانستان تهدیدات امنیتی متوجه کشورهای منطقه و جهان نگردد.

در این نشست علاوه بر طالبان، نمایندگانی از کشورهای بریتانیا، اتحادیه اروپا، ایران، ایتالیا، اسپانیا، قزاقستان، قطر، قرقیزستان، تاجیکستان، چین، ناوری، پاکستان، روسیه، ایالات متحده امریکا و ترکیه حضور دارند.

جزئیات کامل موضوعات مورد بحث در نشست بین‌المللی افغانستان در تاشکند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x