صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نماینده امریکا در امور یمن: ارتباط ایران و حوثی‌ها، ارتباط «کُشنده» است

نماینده ویژه امریکا در امور یمن می‌گوید که ایران به حوثی‌ها در توسعه‌ توانایی‌های نظامی، از جمله پهپاد کمک می‌کند و رابطه دو طرف رابطه‌ای «مرگ‌بار» است.

نماینده ویژه امریکا در امور یمن می‌گوید که ایران به حوثی‌ها در توسعه‌ توانایی‌های نظامی، از جمله پهپاد کمک می‌کند و رابطه دو طرف رابطه‌ای «مرگ‌بار» است.

پیک‌آفتاب: تیموتی لندرکینگ، نماینده ویژه امریکا در امور یمن، تاثیر حمایت تهران از شبه‌نظامیان حوثی را «منفی» ارزیابی کرده و افزود که پشتیبانی تهران «به جای تعدیل، به درگیری دامن می‌زند.»

نماینده جو بایدن که به ریاض سفر کرده، در مصاحبه‌ای با عرب نیوز می‌گوید: “براساس آن‌چه ما پس از گفتگو با یمنی‌های داخل یمن و سراسر جهان می‌دانیم، هیچ اشتیاقی برای بازگشت به جنگ وجود ندارد. هیچ ظرفیتی برای کسی وجود ندارد که آرزو کند این اتفاق بیفتد.”

طرفین جنگ در ماه اپریل، با یک آتش‌بس دو ماهه موافقت کردند که این آتش‌بس در ماه جون برای دو ماه دیگر تمدید شد.

لندرکینگ گفت شاهد بوده است که حوثی‌ها به زیرساخت‌های کشور از جمله زیرساخت‌های نفتی حمله کرده‌اند، اما اظهار امیدواری کرد که ایران به ادعای خود مبنی بر حمایت از آتش‌بس تمدید شده در یمن متعهد باشد.

این اظهارت نماینده ویژه امریکا در امور یمن در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته 11 سپتمبر، رسانه‌های دولتی ایران از دیدار سخنگوی حوثی‌ها با وزیر خارجه این کشور در تهران خبر دادند. رسانه‌های ایرانی می‌گویند که این دیدار درباره آخرین تحولات یمن و شرایط آتش‌بس در این کشور است.

حسین امیرعبداللهیان با سخنگوی حوثی‌های یمن در تهران دیدار کرد

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر آلینا رومانوسکی، سفیر امریکا در کویت گفته بود که از نظر امریکا، ایران در حال ترویج فعالیت‌های «به شدت بی‌ثبات کننده» در منطقه است.

سفیر امریکا در کویت: فعالیت‌های ایران در منطقه بی‌ثبات کننده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x