صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ند پرایس: امریکا به تنهایی به بحران انسانی در افغانستان رسیدگی نمی‌تواند

وزارت خارجه امریکا روز گذشته 20 دسمبر، گفت که واشنگتن به این باور است که با فرا رسیدن فصل زمستان، وضعیت انسانی در افغانستان وخیم‌تر می‌شود و این کشور به تنهایی به مجموعه مشکلات در این کشور رسیدگی کرده نمی‌تواند.

وزارت خارجه امریکا روز گذشته 20 دسمبر، گفت که واشنگتن به این باور است که با فرا رسیدن فصل زمستان، وضعیت انسانی در افغانستان وخیم‌تر می‌شود و این کشور به تنهایی به مجموعه مشکلات در این کشور رسیدگی کرده نمی‌تواند.

پیک‌آفتاب: ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا که در یک نشست خبری در واشنگتن صحبت می‌کرد به خبرنگاران توضیح داد که وضعیت انسانی در افغانستان وخیم است و با فرارسیدن فصل زمستان این وضعیت خراب‌تر نیز می‌شود. پرایس گفت: “امریکا با سازمان‌های بین‌المللی متعدد و سایر کشورها کار می‌کند تا کمک‌های بشری بیشتر در آستانه فصل زمستان برای شهروندان افغانستان فراهم شود”.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در این کنفرانس گفت که وضعیت پیش آمده در افغانستان پدیده‌ی منحصر به حال نیست، بلکه قبل از خروج کامل قوت‌های بین‌المللی از افغانستان، این کشور با مشکلات عدیده مواجه بوده است. از جانب دیگر، پرایس اما تایید کرد که پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان، وضعیت‌ بشری در این  کشور بیش‌تر از پیش وخیم شده است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که دلایل متعدد برای بدتر شدن بحران در افغانستان وجود دارد. او گفت بحران افغانستان شامل فاکتورهای متعدد است: “سا‌ل‌ها جنگ،‌ خشک‌سالی پیاپی و اقتصاد وابسته که در دو دهه اخیر اقتصاد افغانستان بیشتر به کمک‌های بین‌المللی وابسته بوده است و این به تسریع بحران کمک کرده است”.

پرایس در این نشست خبری به فرارسیدن فصل زمستان نیز انگشت گذاشت: “نگرانی ما با فرارسیدن زمستان بیش‌تر می‌شود و ما در مورد رفاه مردم افغانستان نگرانیم.”

سخنگوی وزارت خارجه امریکا تصریح کرد که پس از خروج کامل نیروهای این کشور از افغانستان، کشورش در قسمت فراهم‌آوری کمک‌های بشری برای شهروندان افغانستان نقش تعیین کننده‌ای داشته و تنها از ماه اگست سال جاری تاکنون 208 میلیون دالر کمک بشری برای مردم افغانستان فراهم کرده است.

پرایس هم‌چنین گفت که امریکا با اداره‌های سازمان ملل از جمله UNDP کار می‌کند تا کمک‌های بشری برای شهروندان افغانستان فراهم شود و علاوه بر آن، شرایط طوری مساعد گردد تا پول نقد به اقتصاد افغانستان تزریق شود.

این دیپلمات امریکایی گفت: “با وجودی که امریکا در صدر کشورهای تمویل کننده کمک‌های بشری برای مردم افغانستان است، اما واشنگتن به تنهایی نمی‌تواند به همه مشکلات انسانی در افغانستان رسیدگی کند”. او بدون این‌که از کشور خاصی نام ببرد گفت که کشور‌های نزدیک و منطقه نیز باید برای رسیدگی به وضعیت وخیم انسانی در افغانستان سهیم شوند”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر سازمان ملل گفته بود که حداقل 23 میلیون نفر یا 55 درصد از جمعیت افغانستان تا سال آینده با بحران فزاینده غذایی روبه‌رو خواهند شد.

سازمان ملل متحد: 55 درصد مردم افغانستان تا سال آینده با بحران شدید غذایی مواجه خواهند شد

درخواست کمک 115 میلیون دالری سازمان ملل برای کشاورزان افغانستان

سازمان ملل در نشست گروه  20، از رهبران جهان خواست تا به بحران انسانی در افغانستان رسیدگی کنند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x