صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نخست وزیر عراق از یک حمله جان سالم به در برد

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق از یک حمله نافرجام جان سالم به در برد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق از یک حمله نافرجام جان سالم به در برد.

پیک‌آفتاب: شب گذشته صدای تیراندازی و انفجار شدید در منطقه سبز بغداد شنیده شده است و برخی منابع اطلاع دادند که این انفجار و تیراندازی در نزدیکی خانه نخست وزیر و در منطقه سبز رخ داده است.

سفارت امریکا، در بغداد نیز زنگ‌های خطررا به صدا درآورده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در داخل و اطراف دروازه‌های منطقه سبز مستقر شده‌اند تا وضعیت را کنترول کنند.

طبق گزارش‌ها، پرواز طیاره‌های جنگی و پهپادها به شکل گسترده بر فراز منطقه سبز دیده شده و همزمان ستون‌های دود از داخل منطقه سبز نیز به هوا بلند است.

منابع عراقی گزارش داده اند که دومین انفجار در پایتخت عراق رخ داده و افزوده است که از هوتل بابل در بغداد با پولیس تماس گرفته شده و وضعیت در منطقه اضطراری اعلان شده است.

خبرگزاری فرانسه، نیز این حادثه را در نزدیکی منزل مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در منطقه سبز گزارش کرده و گفته است که انفجار در نزدیکی منزل جناب نخست وزیر اتفاق افتاده است و منابع دیگری نیز عامل این حمله را پهپاد انفجاری و موشک “کاتیوشا” گفته‌اند.

نهاد موسوم به “گروه رسانه‌ای امنیتی عراق” با انتشار بیانیه‌ای، هدف قرار گرفتن منزل نخست وزیر عراق با یک فروند پهپاد انفجاری را تایید کرده و افزوده است که این اقدام ناکام بوده و الکاظمی در سلامت کامل است و او در زمان حمله به اقامتگاه، در منزل نبوده است. گروه رسانه‌ای امنیتی عراق در ادامه گزارش چنین می‌نویسد: “سوء قصد نافرجام علیه نخست وزیر، فرمانده کل نیروهای مسلح، توسط یک پهپاد بمب‌گذاری شده که قصد داشت اقامتگاه وی را در منطقه سبز بغداد هدف قرار دهد، انجام شد ولی شخص نخست وزیر آسیبی ندیده و در سلامت کامل است. نیروهای امنیتی اما به نوبه خود اقدامات لازم را انجام می‌دهند”.

منابعی نیز از کاخ ریاست جمهوری عراق تایید کرده‌اند که پهپادی کوچک به کاخ مصطفی الکاظمی برخورد کرد، اما این حادثه بدون آسیب دیدگی پایان یافت.

آقای الکاظمی نیز در نخستین واکنش با انتشار توییتی نوشته است که حالش خوب است و در ادامه از همگان خواسته است تا آرامش و خویشتن‌داری را در عراق حفظ کنند.

این حادثه در حالی اتفاق می‌افتد که عراق پیش از این نیز شاهد انفجارها و ترورهای زنجیره‌ای متعدد بوده و مردم این کشور از آن ناحیه صدمه‌های فراوان دیده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x