صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

موج تازه‌ی انفجارها در پایتخت؛ در دو انفجار در غرب کابل، دست‌کم 10 فرد ملکی کشته و زخمی شدند

مهمترین دست‌آورد امارت اسلامی «تامین امنیت» دانسته می‌شود. اما در طی کمتر از یک هفته، این چهارمین انفجار است که در غرب پایتخت به وقوع می‌پیوند. امروز نیز کابل شاهد دو انفجار در عرض کمتر از یک ساعت بود.

مهمترین دست‌آورد امارت اسلامی «تامین امنیت» دانسته می‌شود. اما در طی کمتر از یک هفته، این چهارمین انفجار است که در غرب پایتخت به وقوع می‌پیوند. امروز نیز کابل شاهد دو انفجار در عرض کمتر از یک ساعت بود.

پیک‌آفتاب: اولین انفجار در ناحیه 13 و در ایستگاه نقاش دشت‌برچی رخ داد. این انفجار یک موتر نوع تونس را هدف قرار داد. تمامی قربانیان این انفجار، افراد ملکی از جمله زنان بودند. به اساس گفته‌های شاهدان عینی، این انفجار که ناشی از ماین مقناطیسی کارگذاشته شده در موتر بود، چهار کشته و دو زخمی برجای گذاشت. وزارت داخله امارت اسلامی اما تعداد تلفات این رویداد را یک کشته و سه زخمی اعلام کرده است. قاری سعید خوستی سخنگوی وزارت داخله در حساب تویتر خود نوشته است: “بر اثر انفجار موتر بمب‌گذاری شده در منطقه نقاش ناحیه 13 کابل، یک غیرنظامی کشته و سه تن دیگر به شمول سه زن زخمی شدند.”

انفجار دوم لحظاتی بعدتر در چهارراهی شهید دهبوری ناحیه سوم پایتخت رخ داده است. خبرنگار پیک‌آفتاب از محل رویداد گفت که این انفجار موتر نوع تونس را هدف قرار داده است. به گفته‌ی او، موتر کاملاً از بین رفته و از تلفات، آمار دقیق نیست. نیروهای امنیتی محل رویداد را کنترل کرده و به کسی اجازه نمی‌دهد تا از محل رویداد گزارش تهیه نماید. با این همه گفته می‌شود که این رویداد نیز دست‌کم چهار کشته و زخمی به همراه داشته است.

این انفجارها در حالی به وقوع می‌پیوند که چند روز قبل نیز انفجاری در منطقه گولایی دشت برچی و پس از آن انفجاری در کوته‌سنگی تلفاتی را به همراه داشتند. با انفجارهای امروز، شمار انفجارها در غرب کابل در طی کمتر از یک هفته، دست‌کم چهار انفجار در غرب پایتخت به وقوع می‌پیوندد.

مهمترین دست‌آورد امارت اسلامی «تامین امنیت» دانسته می‌شود. اما در طی سه ماه حاکمیت طالبان، ولایت‌های مختلف از جمله پایتخت شاهد حملات مرگبار انتحاری و انفجاری بوده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x