صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ملا یعقوب مجاهد: از خاک پاکستان نباید علیه افغانستان استفاده شود

ملا محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان در واکنش به پرواز هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی بر فضای افغانستان، از پاکستان خواست که نباید از حریم هوایی خود علیه این کشور استفاده کند.

ملا محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان در واکنش به پرواز هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی بر فضای افغانستان، از پاکستان خواست که نباید از حریم هوایی خود علیه این کشور استفاده کند.

پیک‌آفتاب: یعقوب مجاهد امروز یک‌شنبه 28 اگست، به خبرنگاران گفت که براساس معلومات آنان، هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی از فضای پاکستان وارد حریم هوایی افغانستان می‌شوند.

او افزود: “معلومات دقیق و روشن نیست، اما امریکا هنگام بیرون شدن از افغانستان سیستم رادار ما را به گونه کامل از بین برد. باز هم ما معلوماتی را که به دست آوردیم، آن‌ها از طریق پاکستان داخل افغانستان می‌شوند و از حریم فضایی پاکستان استفاده می‌کنند.”

سرپرست وزارت طالبان تاکید کرد که پاکستان نباید اجازه دهد تا از حریم هوایی‌اش بر ضد آنان در افغانستان استفاده شود.

حکومت پاکستان تاکنون در این باره تبصره نکرده است، اما وزارت خارجه پاکستان اخیراً به اتهامات سیاست‌مداران مخالف حکومت این کشور و انتقادات پیرامون دخیل بودن اسلام‌آباد در حمله هوایی هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی بر محل بودوباش ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده در کابل، پاسخ محتاطانه‌ای ارایه کرد.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که در کل تروریزم را تقبیح می‌کند و مطابق به قوانین بین‌المللی و فیصله‌نامه‌های سازمان ملل در این خصوص، از مبارزه با ترورزیم حمایت می‌کند.

از سوی دیگر؛ جو بایدن، رئیس جمهور امریکا روز اول ماه اگست، اعلام کرد که در نتیجه یک عملیات موفقانه هوایی نیروهای امریکایی، ایمن الظواهری، در کابل کشته شد.

جو بایدن: ایمن الظواهری در کابل به دستور من به قتل رسید

سرپرست وزارت دفاع طالبان هم‌چنان گفت که هنوز هم در حریم هوایی افغانستان هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی پرواز می‌کند که به گفته وی، این کار «تجاوز آشکار» بر حریم افغانستان است. او افزود که آنان در این مورد با مقام‌های امریکایی صحبت کرده‌اند و اعتراض شدید خود را با آنان در میان گذاشته‌اند.

محمد یعقوب مجاهد هم‌چنان کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده در کابل را یک ادعا خوانده و گفت که تحقیقات آنان در این مورد جریان دارد.

اما ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا اخیراً با اشاره به انکار طالبان از کشته شدن الظواهری در کابل، با اطمینان کامل گفته بود که در حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی در کابل، الظواهری کشته شده است.

به دنبال کشته شدن ایمن الظواهری، امریکا طالبان را به دلیل جا دادن به رهبر القاعده، به نقض توافق‌نامه دوحه متهم کرد. طالبان نیز امریکا را به دلیل انجام حمله هوایی، ناقض این توافق‌نامه خوانده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x