صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ملا هبت‌الله: به گفته‌های من مانند حکم شریعت عمل کنید

ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر مذهبی طالبان در جریان ملاقات با ولسوالان و مقامات اداره محلی قندهار به آنان سفارش کرده است که ضمن اطاعت از امیران خود، به گفته‌های او هم‌چون حکم شریعت عمل کنند.

ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر مذهبی طالبان در جریان ملاقات با ولسوالان و مقامات اداره محلی قندهار به آنان سفارش کرده است که ضمن اطاعت از امیران خود، به گفته‌های او هم‌چون حکم شریعت عمل کنند.

پیک‌آفتاب: آژانس دولتی باختر امروز پنج‌شنبه پنجم جوزا، از اولین ملاقات رسمی ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر مذهبی طالبان با ولسوالان و قوماندان امنیه قندهار خبر داده و گفته است که او در این ملاقات سفارش‌های لازم را با اشتراک کنندگان در میان گذاشته است.

در گزارش آمده است: “برای شما سفارش می‌کنم، گفته‌های مرا طوری یادداشت و به آن عمل کنید، مانند یک حکم شریعت. از امیران خود اطاعت کنید که اگر اطاعت نکنید کامیابی ما به ناکامی مبدل می‌شود.”

وی در ادامه گفته است: “شما برای من دعا کنید من برای شما دعا می‌کنم و این برای مسلمانان لازم است که برای اصلاح امیر خود دعا کنند.”

وی در این دیدار از مقامات اداره محلی قندهار خواسته است که از تلفن‌های کلان زیاد استفاده نکنند و به اینترنت زیاد وقت نگذارند که وقت گران‌بهای‌شان را ضایع و از به دست آوردن معلومات دینی بی‌بهره می‌شوند.

رهبر مذهبی طالبان در این نشست گفته است که سر و ریش خود را مطابق حکم شریعت اصلاح و از گذاشتن موی دراز اجتناب کنید.

وی هم‌چنان از ولسوالان خواسته است تا در صورتی‌که در ولسوالی‌های‌شان مدرسه دینی نباشد، عاجل مدرسه درست کنند.

گزارش می‌افزاید: “به تصفیه صف خود توجه کنید و افراد بد را به صفوف خود جای ندهید زیرا اشخاص بد، نام بزرگان را بد می‌کنند. نمازهای خود را در جماعت ادا کنید و در خانه‌های خود خواندن دروس دینی را شروع کنید.”

گزارش تصریح می‌کند که ملاهبت‌الله از پیروان خود خواسته است تا اختلافات را کنار بگذارند، با هم‌دیگر هم‌کاری کنند و در امور کاری یک‌دیگر مداخله نکنند.

هبت‌الله افزوده است: “با علمای دین همیشه در ارتباط باشید، با استادان و مسئولان مدارس دینی همیشه همکاری کنید و همراه شان ملاقات داشته باشید. عیب‌های قوماندانان (امیران) خود را با مردم نگویید و بین همدیگر هم گله‌گذاری نکنید.”

بر اساس گزارش، رهبر مذهبی طالبان در پایان خاطرنشان ساخته است: “از من همچون یک حکم شریعت اطاعت کنید و این یکی از ویژگی‌های اصلی امارت اسلامی افغانستان است. فرمان‌های ا.ا را به جای آن عملی کنید و به مسئولان ولسوالی‌ها برسانید.”

از جریان این ملاقات هیچ تصویر، فیلم و صدایی بیرون نشده و آژانس دولتی باختر نیز در مورد زمان و مکان این ملاقات توضیح نداده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x