صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مجرمین بزرگ تحت حمایت امارت اسلامی

محمد خالد حنفی : "آیا جنایتکاران بزرگتر از کرزی، عبدالله و مسلم‌یار وجود دارد؟ که امارت اسلامی از آنها محافظت می‌کند و از دیگران نمی‌کند؟" او تاکید کرد که "سوانح تمام این‌ها به ما معلوم است."

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی، از حامدکرزی، رئیس جمهور پیشین، عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی و فضل‌هادی مسلم‌یار، رئیس پیشین مجلس سنا، به عنوان مجرمان بزرگ یاد کرده که از سوی امارت اسلامی عفو شده‌اند. محمدخالد حنفی گفته که این مجرمان بزرگ، از سوی امارت اسلامی محافظت می‌شوند.

پیکآفتاب: محمد خالد حنفی روز گذشته 25 عقرب، در سخنانی در ولایت بلخ، گفت: “آیا جنایتکاران بزرگتر از کرزی، عبدالله و مسلم‌یار وجود دارد؟ که امارت اسلامی از آنها محافظت می‌کند و از دیگران نمی‌کند؟” او تاکید کرد که “سوانح تمام این‌ها به ما معلوم است.”

آقای حنفی درعین حال، از پیگیری مقامات پیشین سخن گفته است. او با اشاره به مقامات پیشین و آنهایی که از کشور خارج شده‌اند، افزوده است: “این‌ها این سرمایه‌های هنگفت را از کجا به دست آورده‌اند، خداوند با این‌ها محاسبه خواهد کرد و انشالله مجاهدین (طالبان) محاسبه خواهد کرد.”

این نخستین بار است که یک مقام ارشد امارت اسلامی پس از تصرف کابل با چنین اوصافی از کرزی، عبدالله و مسلم‌یار یاد می‌کند.

این در حالی است که با سقوط حکومت پیشن به تاریخ 15 اگست و روی کار آمدن امارت اسلامی، کرزی و عبدالله در کابل باقی‌مانده و مصروف فعالیت‌های سیاسی در داخل افغانستان هستند. در مصاحبه‌های اخیر که آقای کرزی داشت، گفت که امارت اسلامی پیش از رسمیت بین‌المللی باید ابتدا به دنبال کسب مشروعیت در داخل کشور از طریق “انتخابات، لویه جرگه در شرایط فعلی و یا معرفی یک قانون اساسی” باشند. آقای عبدالله در هفته‌های گذشته با مقام‌ها و سفیران خارجی نیز دیدارهای داشته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x