صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

متقی: به طالبان پاکستانی اجازه فعالیت در خاک افغانستان را نمی‌دهیم

سرپرست وزارت خارجه طالبان می‌گوید که آنان به هیچ گروه مسلح از جمله تحریک طالبان پاکستانی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان برای فعالیت‌های تروریستی استفاده کنند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان می‌گوید که آنان به هیچ گروه مسلح از جمله تحریک طالبان پاکستانی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان برای فعالیت‌های تروریستی استفاده کنند.

پیک‌آفتاب: آقای متقی در گفتگو با «خیبرنیوز» پاکستان با اشاره به گفتگوها میان اسلام‌آباد و طالبان پاکستانی، تاکید کرد که طالبان افغانستان به هیچ گروه مسلحی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان فعالیت‌های تروریستی انجام دهد.

سرپرست وزارت خارجه طالبان از تشکیل یک اردوی منظم و کوچک خبر داد و گفت: «وقتی در افغانستان جنگ نباشد، دشمنی نباشد، به یک اردوی کوچک نیاز است. تلاش می‌کنیم که نیروهای متعهد، وفادار؛ چه از اعضای حکومت پیشین و چه طالبان را جمع ‌کنیم و یک اردوی نظامی تشکیل دهیم.»

طبق گفته‌ متقی، طالبان در حال تشکیل یک اردوی منظم است که در تشکیل این اردو از نظامیان پیشین نیز استفاده می شود.

متقی همچنین گفت که داعش تهدیدی جدی برای افغانستان نیست و طالبان در برابر این گروه اقدام جدی انجام داده و مانع فعالیت‌های داعش شده‌است. او افزود که گروه داعش در ۷۰ درصد خاک افغانستان به گونۀ کامل از بین رفته و در ۳۰ درصد دیگر فعالیتش در حال تضعیف شدن است.

این در حالی است که داعش چندین حمله خونبار را در ولایات مختلف افغانستان انجام داده و در تاز‌ه‌ترین مورد، مسئولیت انفجار بر یک موتر افراد ملکی در غرب کابل را برعهده گرفته است. انفجاری که در آن دست‌کم 13 نفر کشته و زخمی شدند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x