صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

لت‌وکوب داکتران مرد به دلیل درمان زنان، توسط طالبان

سیگار، اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفته که طالبان تعدادی از داکتران مردی که بیماران زن را معالجه می‌کردند، لت‌وکوب کرده‌اند.

سیگار، اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفته که طالبان تعدادی از داکتران مردی که بیماران زن را معالجه می‌کردند، لت‌وکوب کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در جدیدترین گزارش خود گفته که خدمات صحی برای زنان در افغانستان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. در این گزارش آمده که به اساس دستور تازه طالبان، تنها داکتران و پرستاران زن به درمان بیماران زن بپردازند.

طالبان همچنین در برخی مناطق دستور داده‌اند که زنان بدون اعضای خانواده یا محرم شرعی اجازه خروج از خانه‌های خود را ندارند. به گفته سیگار، طالبان دسترسی زنان به خدمات صحی را محدود کرده‌اند. سیگار هم‌چنین گزارش کرده که سیستم صحی افغانستان با بحران مالی مواجه است و بسیاری از شفاخانه‌ها با کمبود دارو مواجه می‌باشند.

این در حالی است که قبلاً نیز اداره بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان در ارتباط به وضع محدودیت‌ها علیه زنان گفته بود که حتی اگر طالبان به دختران اجازه تحصیل با تفکیک جنسیتی را بدهند، محدودیت‌های در نظر گرفته شده، بسیاری از زنان را از آموزش محروم می‌کند. سیگار در رشته توییت‌هایی نوشته بود “مشکلات لوجستیکی، از جمله کمبود آموزگاران زن، می‌تواند فرصت‌های آموزشی‌ دختران را محدود کند.”

سیگار: محدودیت‌های تازه طالبان، دختران را از آموزش محروم می‌کند

سیگار، اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان قبلاً در گزارشی گفته بود که به اساس آمارهای بانک جهانی، در سال ۲۰۲۰، زنان ۲۱.۶ درصد از نیروی کار افغانستان را تشکیل می‌دادند.

خانه‌نشینی زنان؛ افغانستان بیش از 21 درصد نیروی کار فعال خود را از دست داده

سیگار: تعلیق دارایی‌های افغانستان میلیون‌ها نفر را به فقر و گرسنگی شدید گرفتار می‌کند

سیگار: افغانستان در آینده نزدیک با خطر قطع برق مواجه است

طالبان 400 سرباز تسلیم شده‌ی اردوی ملی را تیرباران کرده‌اند

سیگار: وزارت دفاع و خارجه امریکا، درباره شرایط خروج از افغانستان پنهان کاری کرده‌اند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x