صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سیگار: تعلیق دارایی‌های افغانستان میلیون‌ها نفر را به فقر و گرسنگی شدید گرفتار می‌کند

جان ساپکو، بازرس ویژه امریکا برای افغانستان گفته که تداوم تعلیق دارایی‌های نقدی افغانستان اثر ویرانگر بر زندگی شهرواندان این کشور خواهد گذاشت.

جان ساپکو، بازرس ویژه امریکا برای افغانستان گفته که تداوم تعلیق دارایی‌های نقدی افغانستان اثر ویرانگر بر زندگی شهرواندان این کشور خواهد گذاشت.

پیک‌آفتاب: بازرس ویژه امریکا برای افغانستان، در توییتی با استناد به سخنان نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان گفته است، هر چند هدف اصلی این تصمیم ایالات متحده، فشار بر طالبان است، اما پیامدهای ناگوار آن را باید مردم افغانستان تحمل کند. به نوشته سیگار، ادامه‌ی این روند میلیون‌ها شهروند افغانستان را اسیر فقر و گرسنگی شدید خواهد کرد.

سیگار نوشته است: “هدف قابل درک، انکار این منابع مالی به دولت طالبان است. اما اثر اجتناب ناپذیر آن، یک رکود اقتصادی شدید خواهد بود که می‌تواند میلیون‌ها نفر را به فقر و گرسنگی بیاندازد.”

سیگار پیش‌بینی می‌کند که بسته ماندن حساب‌های مالی افغانستان، موج عظیمی از پناهندگان را از افغانستان ایجاد کند. سیگار تاکید می‌کند که این مسئله در واقع افغانستان را برای نسل‌ها به عقب خواهد برد.

پس از سقوط افغانستان به دست طالبان، امریکا میلیاردها دالر سرمایه نقدی افغانستان را مسدود کرده است. کاخ سفید بارها تاکید کرده که اجازه دسترسی امارت اسلامی به این پول‌ها را نخواهد داد.

این در حالی است که دو روز پیش سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی، در نامه‌ای به کانگرس امریکا، خواهان آزادسازی دارایی‌های ارزی افغانستان از سوی ایالات متحده شد.

نامه وزارت خارجه امارت اسلامی به کانگرس امریکا: فرصت‌های بازسازی و توسعه افغانستان فراهم شده

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x