صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

قریشی: طالبان در نشست بعدی همسایگان افغانستان دعوت می‌شوند

شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان از شرکت "امارت اسلامی" در نشست بعدی همسایگان افغانستان که قرار است در چین برگزار شود، خبر داد.

شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان از شرکت “امارت اسلامی” در نشست بعدی همسایگان افغانستان که قرار است در چین برگزار شود، خبر داد.

پیک‌آفتاب: شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت که “امارت اسلامی” برای نخستین بار در نشست بعدی وزیران کشورهای همسایه افغانستان دعوت خواهد شد.

روزنامه دان پاکستان به نقل از شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان نوشت: “امارت اسلامی برای شرکت در نشست بعدی همسایگان افغانستان دعوت خواهند شد”. این نشست برای رایزنی بین کشورهای همسایه افغانستان پس از تغییرات و تحولات حکومت در افغانستان و یافتن راه‌حل مناسب برای این مسایل از سوی پاکستان ایجاد شد.

نخستین دور این نشست به تاریخ 28 ماه سپتامبر با حضور نمایندگان روسیه، ایران، چین، پاکستان، ترکمنستان، تاجکستان و ازبکستان در اسلام آباد، پایتخت پاکستان، دومین نشست به تاریخ 27 اکتوبر در ایران و سومین نشست آن به تاریخ 10 نوامبر در دهلی هند برگزار شد.

قرار است دور بعدی نشست کشورهای همسایه افغانستان در چین برگزار شود، البته زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده و احتمال می‌رود که این نشست در اوایل سال جاری میلادی در بیجینگ، پایتخت چین برگزار شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x