صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

عمران خان: پلان گفتگوها با مخالفین مسلح بلوچ سریع‌تر شود

حکومت ایالت بلوچستان پاکستان می‌گوید که در اجلاس مربوط به بلوچستان تصمیم گرفته شد که پلان گفتگوها با مخالفین مسلح بلوچ سریع‌تر شود.

حکومت ایالت بلوچستان پاکستان می‌گوید که در اجلاس مربوط به بلوچستان تصمیم گرفته شد که پلان گفتگوها با مخالفین مسلح بلوچ سریع‌تر شود.

پیک‌آفتاب: فرح عظیم شاه، سخنگوی حکومت بلوچستان روز گذشته 16 مارچ، گفت که وضعیت امنیتی بلوچستان با استفاده از قوه نظامی درست نمی‌شود و اگر بهتر هم شود، موقتی خواهد بود و چند وقت بعد دوباره متشنج خواهد شد.

از جانب دیگر، حکومت پاکستان می‌گوید که در چند روز آینده یک طرح را برای گفتگوها با مخالفان بلوچ ترتیب خواهند کرد و بر مبنای آن گفتگوها تنظیم می‌شود.

حکومت پاکستان در گذشته هم با جدایی‌طلبان بلوچ گفتگو کرده بود ولی این مذاکرات کدام نتیجه در پی نداشت.

اکنون حکومت پاکستان در حالی پیشنهاد گفتگو با بلوچ‌ها را داده که گروه تحریک طالبان پاکستان و داعش هم حملات را در این کشور بیش‌تر ساخته‌اند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین امریکا به حنا ربانی کهر، همتای پاکستانی‌اش گفته بود: “شما نمی‌توانید مارها را در حیاط خانه‌تان نگه‌داری کنید و انتظار داشته باشید که فقط همسایه‌های شما را نیش بزند”.

از جانب دیگر، ایالت بلوچستان پاکستان از  نظر سوق‌الجیشی داری ویژگی‌هایی مهم است. ریشه‌ها و عوامل داخلی ناامنی در ایالت بلوچستان به فاکتورهای چون “گاز”، “گوگرد”، “گروه‌های تروریستی” و “معدن‌های” مختلف وابسته است و این فاکتورها وضعیت را در بلوچستان وخیم ساخته طوری‌که، نیروهای امنیتی پاکستان هم هرازگاهی مورد حمله قرار می‌گیرند و وضعیت آشفته‌ای در این ایالت حاکم است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر انستیتیوت مطالعات امنیت و منازعه کشور پاکستان با نشر یک گزارش تحقیقی گفته بود که حملات تروریستی در خاک این کشور نسبت به چند سال پیش افزایش یافته است.

پس از بازگشت طالبان به قدرت، حملات تروریستی در پاکستان افزایش یافته است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x