صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

عزیز کاملوف: طرفدار منزوی شدن امارت اسلامی نیستیم

عبدالعزیز کاملوف، وزیر امور خارجه ازبیکستان، اعلام کرد که کشورش طرفدار منزوی شدن امارت اسلامی در نظام بین‌الملل نیست. پیک‌آفتاب: عبدالعزیز کاملوف، وزیر امور خارجه ازبیکستان در مصاحبه جدید خود با شبکه تلویزیونی (EURACTIV) تأکید کرده که کشورهای جهان باید وارد گفتگوی سازنده و تعامل نیک با امارت اسلامی شوند. به گفته او، افغانستان فعلاً […]

عبدالعزیز کاملوف، وزیر امور خارجه ازبیکستان، اعلام کرد که کشورش طرفدار منزوی شدن امارت اسلامی در نظام بین‌الملل نیست.

پیک‌آفتاب: عبدالعزیز کاملوف، وزیر امور خارجه ازبیکستان در مصاحبه جدید خود با شبکه تلویزیونی (EURACTIV) تأکید کرده که کشورهای جهان باید وارد گفتگوی سازنده و تعامل نیک با امارت اسلامی شوند. به گفته او، افغانستان فعلاً منزوی است و نباید در این مرحله دشوار منزوی‌تر شده و مردم آن با مشکلات فراوان و بی‌سرنوشتی تنها گذاشته شوند.

وزیر امور خارجه ازبیکستان وضعیت افغانستان را فاجعه‌بار خوانده و از کشورهای جهان خواسته است که با رفع تحریم‌ها، اجاره دسترسی امارت اسلامی به سرمایه‌های منجمد شده و ایجاد دهلیزها برای ارایه کمک‌های بشردوستانه، به این فاجعه رسیدگی کنند، زیرا افغانستان در آستانه فروپاشی قرار دارد.

این دیپلمات کارکشته ازبیک از مقامات امارت اسلامی خواسته که با تشکیل حکومت فراگیر، مبارزه با تروریزم و احترام به حقوق مردم، به تعهدات بین‌المللی خود عمل نموده و زمینه این تعامل نیک را فراهم سازند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر نیز عزیز کاملوف، در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی گفته بود که کشورش در قبال تعهدات خود نسبت به افغانستان پای‌بند است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x