صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: گزارش کارشناسان سازمان ملل در مورد حقوق بشر، نادرست است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، گزارش سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر پس از قدرت‌گیری در افغانستان را نادرست خوانده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، گزارش سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر پس از قدرت‌گیری در افغانستان را نادرست خوانده‌اند.

پیکآفتاب: گروهی از کارشناسان سازمان ملل در گزارشی به مناسبت یک سالگی بازگشت طالبان به قدرت، گفته است که جامعه جهانی باید اقدام‌های جدی را به اجرا بگذارد تا طالبان به احترام اصول اساسی حقوق بشر مجبور شوند. در این گزارش، کارشناسان سازمان ملل وضعیت آینده حقوق بشر در افغانستان را تاریک خوانده و در این مورد هشدار داده است.

کارشناسان سازمان ملل: جامعه جهانی باید طالبان را به رعایت حقوق بشر ملزم سازد

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اما در صحبت با رادیو آزادی، گزارش سازمان ملل را نادرست خوانده است.

به گفته مجاهد: “سازمان ملل نیز گاهی در گزارش‌های خود نکات ضعیف را می‏گیرد، نکاتی که با واقعیت هم خوانی ندارد و تبدیل به بخشی از تبلیغات می‏شود. آرزوی ما این است که سازمان ملل که یک نهاد مشهور و معتبر است، باید در گزارش‌ها و اعلامیه‌های خود بسیار دقیق بوده و حقایق را تفسیر کند، نه این‌که براساس حرف‌ها یا اظهارات ضعیف و یا از راه دور قضاوت کند و متاسفانه وضعیت را نادرست نشان دهد.”

مجاهد با تاکید بر کاهش کشته شدن افراد، خروج نیروهای امریکایی و متحدین‌اش گفت که پس از تسلط طالبان، افغانستان امن‌تر گردیده است. او با تفاوت تعریف از حقوق بشر در غرب و افغانستان یادآور شد که طالبان در حال حاضر هیچ فرد سیاسی را در زندان نداشته و کشتار نیز کاهش یافته است.

وی با گفتن این‌که بازرگانی در حال رشد است، هم‌چنان از مشکلات موجود در زمینه فعالیت‌های اقتصادی یادآوری نموده و نیز گفته است که مکتب‌ها به روی دختران نیز مطابق با شریعت اسلامی و به واسطه فتوای عالمای دین به زودی آغاز به فعالیت خواهد کرد.

باز شدن مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم، برگشت زنان به ادارات مختلف برای کار و سهیم شدن سایر اقوام برای ایجاد دولت فراگیر در افغانستان، از جمله خواست‌هایی است که سازمان ملل و دولت‌های خارجی می‏کوشند تا طالبان را وادار به پذیرش آن سازند.

طی یک سال گذشته، طالبان همواره به دلیل نقض حقوق بشر، بستن دروازه‌های مکتب، نقض آزادی بیان و سایر موارد از سوی سازمان ملل و دولت‌های جهان مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x