صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: سلاح و موترهای‌تان را داوطلبانه تحویل دهید

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید که عملیات جستجو به زودی پایان می‌یابد. او از شهروندان پایتخت خواسته که با افرادی که این عملیات را به پیش می‌برند، هم‌کاری کنند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید که عملیات جستجو به زودی پایان می‌یابد. او از شهروندان پایتخت خواسته که با افرادی که این عملیات را به پیش می‌برند، هم‌کاری کنند.

پیک‌آفتاب: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان با هم‌رسانی یک بیانیه در حساب توییتر خود، از شهروندان خواسته که با تحویل داوطلبانه سلاح، موترهای دولتی و دیگر وسایل غیرقانونی به حوزه‌های امنیتی طالبان، با عملیات پاک‌سازی طالبان هم‌کاری کنند.

سخنگوی طالبان با اشاره به راه‌اندازی این عملیات که از چند روز به این طرف در کابل و برخی ولایات آغاز شده، گفته است که در جریان این عملیات مقدار زیادی سلاح، موترهای دولتی و وسایل غیرقانونی از نواحی مختلف به دست نیروهای طالبان افتاده است. به گفته مجاهد، در جریان این عملیات هم‌چنین، تعدادی از آدم‌ربایان، دزدان و افراد شریر بازداشت شده‌اند.

سخنگوی طالبان نتایج عملیات پاک‌سازی در ولایت کابل و برخی ولایات نزدیک آن را ملموس خوانده و تاکید کرده که این عملیات توانسته بسیاری از فعالیت‌های تخریبی را مهار نماید.

مجاهد در بخشی از این اعلامیه از شهروندان خواسته اطلاعات‌شان در مورد آن‌چه او عناصر شریر و اختطاف‌گر خوانده است، با نیروهای طالبان شریک سازند.

عملیات پاک‌سازی طالبان از چند روز به این سو در ولایت‌های کابل، پروان، کاپیسا و پنجشیر راه‌اندازی شده و مقامات طالبان می‌گویند که در جریان این عملیات، توانسته‌اند مقدار زیادی سلاح و مهمات به دست آورند. خالد زدران سخنگوی پولیس کابل روز گذشته در توییتی گفت که توانسته‌اند از یک خانه در حوزه چهارم امنیتی کابل، ده پایه راکت‌انداز نوع امریکایی به دست آورند. او نوشته است: “منسوبین حوزه چهارم امنیتی کابل در جریان عملیات تصفیوی از یک خانه رهایشی ده پایه راکت‌انداز نوع امریکایی بدست آوردند.”

عملیات جستجوی خانه‌به‌خانه طالبان با انتقادات گسترده مواجه بوده است. بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی، راه‌اندازی این عملیات را «نقض حریم خصوصی» شهروندان افغانستان خوانده و خواستار توقف فوری آن شده‌اند.

نگرانی آلمان از تفتیش خانه‌های شهروندان افغانستان توسط  طالبان

اتحادیه اروپا: تفتیش خانه‌ها جنایت است و فوراً متوقف شود

عفو بین‌الملل: طالبان حریم خصوصی افراد را زیر پا گذاشته‌اند

بریتانیا: رفتار طالبان، اعتماد داخلی و بین‌المللی را نابود می‌کند

روایت مردم و طالبان از جریان عملیات جستجو در کابل

دیده‌بان حقوق بشر: طالبان به نقض حقوق بشر در افغانستان ادامه می‌دهند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x