صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: امسال هیچ زائری از افغانستان اجازه شرکت در مراسم اربعین در عراق را ندارد

رسانه‌های ایرانی به نقل از وزارت خارجه طالبان گزارش داده‌اند که به دلیل مشکلات و ناامنی در کشور عراق، امسال هیچ زائری از افغانستان اجازه عازم شدن به کشور عراق را ندارد.

رسانه‌های ایرانی به نقل از وزارت خارجه طالبان گزارش داده‌اند که به دلیل مشکلات و ناامنی در کشور عراق، امسال هیچ زائری از افغانستان اجازه عازم شدن به کشور عراق را ندارد.

پیک‌آفتاب: سایت خبری باشگاه خبرنگاران جوان امروز 16 سنبله، با نشر گزارشی می‌گوید: “مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان به ادارات ذیربط گفته است که «شرایط امنیتی» برای زائرین اربعین در کشور عراق «مساعد» نبوده و اعزام زائرین به آن کشور خالی از خطر نخواهد بود.”

در این گزارش به نقل از رئیس اتحادیه شرکت‌های سیاحتی و زیارتی کابل آمده است: “آخندزاده، رئیس اداره حج و اوقاف طالبان طی تماسی گفته است که از وزارت خارجه طالبان مکتوب رسمی صادر شده و گفته که بنا به مشکلات عراق و ناامنی‌هایی که در آن‌جا وجود دارد و هم‌چنین بنا به عدم تفاهم دولت عراق مبنی بر حضور زائرین افغانستانی به آن کشور، امسال هیچ زائری از افغانستان نمی‌تواند عازم عراق شود.”

رئیس اتحادیه شرکت‌های سیاحتی و زیارتی کابل هم‌چنان گفته است که طالبان این موضوع را تا فردا همگانی خواهند کرد.

در گزارش آمده است که طالبان هشدار داده‌اند که اگر کسی و یا شرکتی از هر جای افغانستان به گونه «خودسر» زائر به عراق اعزام کند، با برخورد جدی مواجه خواهد شد.

این در حالی است که شهروندان کشور همه‌ساله در آستانه مراسم اربعین، از تاخیر در عزیمت به عراق شکایت دارند. ناهم‌آهنگی و تاخیر در صدور ویزا از جمله عواملی است که زائرین افغانستانی به مراسم اربعین به موقع نمی‌رسیدند و روز 28 صفر به عراق می‌رسیدند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x