صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

صالح: فضای مجازی، خواب سران طالب را آشفته کرده

صالح: «باور به این‌که در رویای ملامحمد حسن، پیامبر بیاید و به وی بگوید که ظلم را بیش‌تر کن و اعتراض را سخت‌تر سرکوب کن، توهین به شعور چهل ملیون انسان است و در تضاد مستقیم با آموزه‌های واقعی دین می‌باشد.»

امرالله صالح، معاون رئیس جمهور فراری افغانستان به نوار صوتی منسوب به رئیس‌الوزرای طالبان واکنش نشان داده است. صالح گفته که ادعای خواب دیدن پیامبر توسط ملاحسن آخند، توهین به شعور چهل میلیون انسان است. در نوار صوتی منسوب به رئیس‌الوزرای طالبان گفته شده که در صفوف امارت اسلامی افراد بی‌دین جابه‌جا شده است.

پیک‌آفتاب: در نوار صوتی منسوب به ملاحسن آخند آمده است که رئیس‌الوزرای طالبان بیست روز متواتر پیامبر را در خواب دیده است. او ادعا کرده که پیامبر اسلام از مسلمانان ناامید است و شکایت دارد که مسلمانان تقوا را ترک نموده‌اند. ملاحسن آخند هم‌چنین طالبان و به‌خصوص ملابرادر را به تقوا سفارش می‌کند و می‌افزاید که در صفوف طالبان آدم‌های «بی‌دین» جای گرفته است. ملاحسن آخند هم‌چنین گفته که «ما(طالبان) رو به بربادی هستیم.»

در واکنش به این نوار صوتی؛ امرالله صالح، معاون رئیس جمهور فراری افغانستان، در رخ‌نامه فیسبوک گفته که گرفتن مشروعیت از خواب دروغین، ابزاری برای تحریف اذهان عمومی و یکی از شیوه‌های کهنه و منسوخ است که در دنیای امروز کاربرد نخواهد داشت.

صالح افزوده که سران طالبان تلاش دارند تا با مطرح کردن ادعاهای کذب، جنگ روانی به راه انداخته و زمینه سلطه و استبداد غیرمردمی را فراهم سازند. صالح به کارگیری این شیوه را توهین به شعور جمعی خوانده و تاکید می‌کند که در دنیای امروز از کارآیی افتاده است و سران طالبان نمی‌توانند با رویاپردازی‌های دروغین، حکومت‌داری ظالمانه و سرکوب‌گرانه خود را توجیه نمایند.

به باور صالح، این روش به اساس خرافات‌باوری و نافهمی جامعه طرح می‌گردد و احتمالاً در بخشی از جامعه تاثیرگذار باشد، اما برای اکثریت مردم نوعی از شعبده‌بازی است. او افزوده که دست‌رسی مردم به انترنت و گوگل، خواب سردسته‌های طالب را آشفته ساخته است. معاون رئیس جمهور فراری افزوده است: «باور به این‌که در رویای ملامحمد حسن، پیامبر بیاید و به وی بگوید که ظلم را بیش‌تر کن و اعتراض را سخت‌تر سرکوب کن، توهین به شعور چهل ملیون انسان است و در تضاد مستقیم با آموزه‌های واقعی دین می‌باشد.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x