صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شورای پناهندگان ناروی: جهان نباید افغانستان و دیگر کشورهای فقیر را فراموش کند

یان اگلند، دبیرکل شورای پناهندگان ناروی می‌گوید که افغانستان در شرایط فعلی، وضعیت ناگوار و بحران فزاینده را سپری می‌کند و جهان نباید این کشور فقیر را فراموش کند.

یان اگلند، دبیرکل شورای پناهندگان ناروی می‌گوید که افغانستان در شرایط فعلی، وضعیت ناگوار و بحران فزاینده را سپری می‌کند و جهان نباید این کشور فقیر را فراموش کند.

پیک‌آفتاب: یان اگلند به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته است: “امیدوارم که سرازیر شدن کمک‌ها و منابع برای اواکراین، تمایل به پذیرش محافظت و کمک به اوکراینی‌ها نیز موارد اضطراری در جای‌های دیگر، از جمله سوریه، اتیوپی، افغانستان و ونزوئلا را تحت شعاع قرار ندهد”.

دبیرکل شورای پناهندگان ناروی می‌گوید که جهان برای کمک به پناهندگان اوکراینی می‌شتابد، غرب نباید کمک‌های کشورهای فقیر را که از پی‌آمدهای جنگ رنج می‌برند از جمله افغانستان منحرف کند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش‌تر یان اگلند، سرمنشی شورای مهاجرت ناروی در پیامی ویدیویی، از مقامات طالبان خواسته بود که در قبال افغانستان مسئولانه عمل کنند. او هم‌چنین از کشورهای عضو ناتو انتقاد کرده و گفته بود که این کشورها، نباید فراموش کنند که جمعیت چهل میلیونی را تنها رها کرده‌اند.

یان اگلند: ناتو جمعیت چهل میلیونی را تنها گذاشت

از سوی دیگر، سازمان بین‌المللی مهاجرت در توییتی نگاشته است: “مردم افغانستان با یکی از سریع‌ترین بحران‌های بشری در جهان روبه‌رو هستند”.

این در حالی مطرح می‌شود که جنگ اوکراین سروصدا‌هایی را میان مردم نیازمند افغانستان ایجاد کرده و گفته می‌شود که تاثیرگذاری جنگ اوکراین برای افغانستان مشهود است و این مسئله باعث کم‌رنگ شدن روند کمک‌ها به افغانستان شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x