صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شراب روسی، دختر هندی؛ بهشت در وزیرستان شمالی

گزارش رسانه‌ها از مراکز آموزشی گروه‌های تروریستی در وزیرستان شمالی، سکانس‌های تازه از پشت صحنه‌های این فیلم را نشان می‌دهد. بهشتی که برای جوانان آماده حمله تروریستی ترسیم می‌شود، جوی شراب دارد و زنان زیبای برهنه، زیباتر از زیباترین ستاره‌های بالیوود.

گزارش رسانه‌ها از مراکز آموزشی گروه‌های تروریستی در وزیرستان شمالی، سکانس‌های تازه از پشت صحنه‌های این فیلم را نشان می‌دهد. بهشتی که برای جوانان آماده حمله تروریستی ترسیم می‌شود، جوی شراب دارد و زنان زیبای برهنه، زیباتر از زیباترین ستاره‌های بالیوود.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری فرانس 24 اخیراً از یک مرکز آموزشی گروه‌های تروریستی در وزیرستان شمالی گزارش تهیه کرده است. در این گزارش که به تاریخ 10 سپتمبر 2021 به نشر رسیده، یک مقام ارتش پاکستان به خبرگزاری فرانس 24 گفته که آن‌ها دست‌کم 300 مرکز شبیه این مرکز را تنها در وزیرستان شمالی پیدا کرده‌اند.

مرکزی که خبرگزاری فرانسه با راهنمایی مقام ارتش پاکستان به آن‌جا رفته است، یک حویلی بزرگ با اطاق‌هایی که برای کارهای گوناگون تنظیم شده است؛ اطاقی به نشانه‌ی بهشت، اطاق زندانی‌ها، اطاق سربریدن اسیران دشمن، اطاق رسیدگی به زخمی‌ها و مخفی‌گاه جنگجویان در زمان بمباران‌های احتمالی. در این مرکز، تمامی امکانات و اشیای مورد نیاز یک گروه تروریستی جمع‌آوری شده است.

در حیاط سر سبز این مرکز آموزشی، چند تانک هاموی امریکایی دیده می‌شود که به گفته جنرال پاکستانی توسط طالبان افغانستان استفاده می‌‎شود. طالبان این تانک‌ها را از ارتش امریکا به دست آورده و به وزیرستان شمالی در پاکستان منتقل کرده‌اند.

حیاط سرسبز مرکز آموزشی گروه‌های تروریستی در وزیرستان شمالی
حیاط سرسبز مرکز آموزشی گروه‌های تروریستی در وزیرستان شمالی

یکی از اطاق‌های این مرکز به شکل خاصی دیزاین شده است؛ مقام ارتش پاکستان می‌گوید که این اطاق، برای آماده سازی مهاجمین انتحاری است. در این اطاق، آن‌ها یک مفهوم کامل از بهشت را می‌سازند. زمانی‌که آن‌ها یک جوان را از نظر ذهنی کاملاً برای انجام یک حمله انتحاری آماده می‌سازند، باید این جوان را برای چند روز محدود در این اطاق حفظ کنند و به جوان نشان دهند که بهشت می‌تواند مثل این اطاق قشنگ باشد. آن‌جا تصویر یک جوی از شراب کشیده شده و تصاویری از زیباترین بازیگران زن سینمای بالیودد بر دیوارهای این اطاق دیده می‌شود. ترسیم این وضعیت به این معنا است که مهاجم انتحاری دقایقی بعد از انجام حمله انتحاری، زمانی‌که چشم‌هایش را باز کند، زن زیبایی را کنار جوی شراب ببیند که بر بازوهایش تکیه داده و به جوان خوش‌آمد بگوید.

اطاق دیگری با تخت‌خواب‌های نسبتاً مناسب وجود دارد؛ افرادی که زخمی می‌شوند در این اطاق بستر می‌شوند. در این اطاق پرچم‌های داعش و طالبان افغانستان و نیز پرچم تحریک طالبان پاکستانی دیده می‌شود. در این اطاق امکانات اولیه صحی وجود دارد، از قبیل بانداژ و دوا.

کنار این اطاق، اطاق مخصوص زندانی‌ها است که در این اطاق وسایل گوناگون شکنجه وجود دارد، وسایلی که زندانی را به زنجیر بکشند، دست‌ها و پاهایش را ببندند و در برخی موارد سر ببرند و به تعبیر جنرال پاکستانی، خون‌شان را جاری کنند.

و در نهایت اطاقی که روی آن یک تکه قالین فرش است. زیر این قالین اما تونل بزرگی حفر شده است. گروه‌های تروریستی از این تونل به عنوان مخفی‌گاه اضطراری بهره می‌برند. اگر مراکز تروریستی هدف بمباران قرار بگیرد، از این تونل برای حفظ جان‌شان استفاده می‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x