صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سنگاپور ممنوعیت سکس هم‌جنس‌گرایان مرد را لغو می‌کند

لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور روز گذشته 21 اگست اعلام نمود که قانونی را لغو می‌کند که براساس آن مقاربت جنسی هم‎جنس‎گرایان مرد در این کشور، جرم پنداشته می‌شود.

لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور روز گذشته 21 اگست اعلام نمود که قانونی را لغو می‌کند که براساس آن مقاربت جنسی هم‎جنس‎گرایان مرد در این کشور، جرم پنداشته می‌شود.

پیک‌آفتاب: حکومت سنگاپور گفته است که عقد ازوداج فقط بین مردان و زنان در آن کشور مثل گذشته ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر سنگاپور تصریح نمود: “حکومت این قانون را لغو کرده و سکس بین مردان جرم نخواهد بود. فکر کنم این کار درستی است که باید انجام یابد و چیزی است که اکثر سنگاپوری‌ها آن‌را پذیرفته‌اند.”

لی اضافه کرد که گرایش عامه در مقایسه با 15 سال پیش که قانون ممنوعیت سکس مردان نافذ شده بود، اکنون تغییر کرده است. او گفت که اکنون زوج‌های مرد هم‌جنس‌گرا در سنگاپور به ویژه در میان جوانان سنگاپوری بیش‌تر پذیرفته می‌شوند.

او گفت که فسخ این قانون هم‌سو با «عادات فعلی اجتماعی» در سنگاپور بوده و ابراز امیدواری کرد که این اقدام وی برای مردان هم‌جنس‌گرای سنگاپوری راحتی ایجاد کند.

براساس قانونی که از عصر استعمار بریتانیا بر سنگاپور در آن کشور نافذ بود، مقاربت جنسی مردان جرم پنداشته شده و جزای آن تا دو سال زندان بود.

فعالان حقوق هم‌جنس‌گرایان مرد از دیر زمان استدلال می‌کردند که این قانون با فرهنگ عصری و پُرخروش سنگاپور در تضاد قرار داشته و کم‌ازکم دو بار موفق شدند چالش حقوقی را برای لغو این قانون ایجاد کنند.

با وصف فسخ این قانون، اصل برابری جنسیتی در ازدواج هنوز هم در سنگاپور رعایت نشده و از نظر قانون، عقد ازدواج تنها میان مرد و زن صورت می‌گیرد.

نخست وزیر لی گفت که حکومت این را درک می‌کند که “اکثر سنگاپوری‌ها نمی‌خواهند که فسح این قانون سبب تغییر آنی و جدی در تمام معیارهای اجتماعی‌مان شود، به شمول تعریف ازدواج و چگونگی تدریس آن در مکتب‌ها.”

نخست وزیر سنگاپور افزوده است که با وجود فسخ قانون ممنوعیت مقاربت جنسی هم‌جنس‌گرایان مرد، نهادهای مربوط به ازدواج در سنگاپور و رویکرد آنان به حال خود حفظ شده و بر اساس قانون “تنها ازدواج بین یک مرد و یک زن در سنگاپور به رسمیت شناخته می‌شود”.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x