صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سفر مخفیانه سران طالبان به مسکو

هم‌زمان با سفر وزیر خارجه طالبان به ناروی، وزیر دفاع و معاون رئیس‌الوزرای طالبان به مسکو رفته‌اند. سفر مقامات طالبان به روسیه مخفیانه صورت گرفته است.

هم‌زمان با سفر وزیر خارجه طالبان به ناروی، وزیر دفاع و معاون رئیس‌الوزرای طالبان به مسکو رفته‌اند. سفر مقامات طالبان به روسیه مخفیانه صورت گرفته است.

پیک‌آفتاب: رحمت‌الله نبیل، رئیس محور ملی افغانستان در حساب توییتر خود از سفر مخفیانه ملا محمدیعقوب مجاهد، وزیر دفاع و ملا برادر، معاون رئیس‌الوزرای طالبان به مسکو خبر داده است. نبیل گفته که این سفرها هم‌زمان با سفر وزیر خارجه طالبان به ناروی صورت گرفته است.

رئیس محور ملی افغانستان نوشته است: “در حالی که ملا متقی هم‌راه با هیئتی در ناروی به سر می‌برد، به گفته منابع، ملا یعقوب اخیراً یک سفر محرمانه به روسیه داشته و ملا برادر نیز در سفری اعلام نشده در روسیه است.”

این در حالی است که نشست سه روزه هیئت طالبان با مقامات غربی از روز گذشته در اسلو، پایتخت ناروی کلید خورد. اولین روز این نشست به دیدار هیئت طالبان با نمایندگان جامعه مدنی افغانستان اختصاص یافت.

واکنش تند سازمان‌های حقوق بشری به دیدار طالبان و غربی‌ها در ناروی

کلینتون: فشارها بر طالبان افزایش یابد

تناقض از رفتار تا کردار؛ نمی‌شناسیم، اما دعوت می‌کنیم

با گذشت پنج ماه از حاکمیت طالبان، هنوز هیچ کشوری حاضر نشده امارت اسلامی را به رسمیت بشناسد.

تقلای طالبان برای جلب حمایت جهانی درحالی صورت می‌گیرد که به تازگی خشونت‌های افراد طالبان با شهروندان افغانستان و به خصوص زنان اوج گرفته و در تازه‌ترین اقدام، دست‌کم ۵ فعال حقوق زن در کابل بازداشت شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان به تازگی گفته است که طالبان حق دارد مخالفین خود را سرکوب کند.

ذبیح‌الله مجاهد: طالبان حق سرکوب مخالفین را دارد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x