صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کلینتون: فشارها بر طالبان افزایش یابد

وزیر خارجه پیشین امریکا گفته که امیدوار است راهی برای فشار بالای طالبان وجود داشته باشد تا از زنان افغانستان حمایت قوی‌تر صورت گیرد.

وزیر خارجه پیشین امریکا گفته که امیدوار است راهی برای فشار بالای طالبان وجود داشته باشد تا از زنان افغانستان حمایت قوی‌تر صورت گیرد.

پیک‌آفتاب: هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین امریکا می‌گوید: باید روی‌کرد متفاوت در مورد آموزش دختران افغانستان روی دست گرفته شود. او ابراز امیدواری کرده که فشارها بر طالبان افزایش یابد. وزیر خارجه پیشین امریکا افزوده که وضعیت در افغانستان نگران کننده و ناپایدار است. کلینتون هم‌چنین گفته که در حمایت از زنان افغانستان نهایت تلاش‌اش را می‌کند حتا از راه دور تا زنان به حقوق و حق تحصیل دست یابند.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که کشور ناروی از امروز میزبان نشست سه روزه هیئت طالبان به سرپرستی امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان با نمایندگان امریکا و کشورهای اروپایی است. ناروی از هیئت طالبان برای شرکت در این نشست دعوت کرده است. در این نشست نمایندگان زنان معترض کابل نیز دعوت شده‌اند.

واکنش تند سازمان‌های حقوق بشری به دیدار طالبان و غربی‌ها در ناروی

بسیاری از نهادها و سازمان‌های مدافع حقوق بشر نگران این هستند که طالبان از این فرصت‌ها برای به رسمیت شناختن خود استفاده کنند، دولت ناروی اما گفته که دعوت نماینده طالبان و نماینده زنان معترض به این نشست، به معنایی به رسمیت شناختن طالبان نیست.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x