صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سعودی بیش از 100 شهروند افغانستان را اخراج کرد

عربستان سعودی بیش از 100 شهروند افغانستان را به دلیل نداشتن ویزه اخراج کرد.

عربستان سعودی بیش از 100 شهروند افغانستان را به دلیل نداشتن ویزه اخراج کرد.

پیک‌آفتاب: سفارت افغانستان در عربستان سعودی در یک بیانیه‌ای اعلام کرده است که سعودی تصمیم دارد بیش از 100 شهروند افغانستان که را به دلیل نداشتن ویزه بازداشت شده بودند، را به کابل بازگرداند .

سفارت افغانستان در ریاض اعلام کرد که بیش از 100 شهروند افغانستان که به دلیل اقامت غیرقانونی در عربستان سعودی بازداشت شده بودند، دوباره به کابل منتقل می‌شوند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سفارت افغانستان در ریاض در تفاهم با کشور عربستان، 103 تن از شهروندان افغانستان را به کابل انتقال دهند. گفته می‌شود که این افراد به دلیل اقامت غیرقانونی و نداشتن ویزه در عربستان زندانی بودند.

براساس این بیانیه، عربستان سعودی برای سازماندهی این امر با شرکت هوایی آریانا تفاهم نموده و از این شرکت خواسته که یک پرواز ویژه را جهت انتقال این افراد به کابل فراهم نماید. در متن این بیانیه آمده است که هزینه مالی این پرواز از جانب سعودی تأمین می‌گردد.

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر “مجتهد” افشاگر معروف عربستانی در توییتر خود نوشته بود که “محمد بن سلمان” قصد دارد 10 هزار شهروند افغانستان را که با نیروهای امریکایی همکاری می‌کردند، پذیرش کند. او نوشت که ولیعهد سعودی به دستور امریکا این اقدام را انجام می‌دهد و افغانستانی‌های که شامل این کتگوری می‌شوند، قرار است طی دو مرحله وارد عربستان سعودی شوند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x