صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سران 50 کشور جهان: طالبان روابط خود را با گروه‌های تروریستی قطع کند

سران 50 کشور آسیایی و اروپایی در پایان 13مین نشست خود درباره وضعیت امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کردند.

سران 50 کشور آسیایی و اروپایی در پایان 13مین نشست خود درباره وضعیت امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کردند.

پیک‌آفتاب: نشست دو روزه سران 50 کشور جهان که به میزبانی هون سن، صدر اعظم کمبودیا به طور آنلاین برگزار شده بود، روز جمعه پایان یافت و سران این کشورها از وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کردند.

این نشست که پیرامون توزیع مساویانه واکسین کرونا، وضعیت جاری افغانستان و کودتای نظامی میانمار برگزار شده بود، سران کشورها اما چگونگی توزیع واکسین کرونا، بحران انسانی در افغانستان و وضعیت میانمار را به بحث گرفتند. در پایان این نشست که روز جمعه ۲۶ نوامبر، برگزار شده بود اعلامیه‌ای مشترک هم منتشر گردید.

در متن اعلامیه مشترک آمده که رهبران کشورها توافق کردند که افغانستان دیگر نباید به لانه تروریستان مبدل شود و از طالبان خواستند که روابط‌شان را با گروه‌های تروریستی قطع کنند.

طالبان تاکنون درباره فیصله‌های این نشست تبصره نکرده اما قبلاً تاکید کرده بودند که آنها با تروریستان کدام ارتباطی ندارند.

این در حالی مطرح می‌شود که به تازگی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) به تاریخ 24 نوامبر، در بیانیه‌ای گفته بود که بیش از 10 هزار شهروند کشورهای آسیای مرکزی در کنار سایر سازمان‌های تروریستی دیگر در افغانستان می‌جنگند.

سازمان ملل: بیش از 10 هزار شهروند آسیای مرکزی در کنار سایر تروریست‌ها در افغانستان می‌جنگند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x