صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

زلنسکی در نشست امروز شورای امنیت سخنرانی می‌کند

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که امروز سه‌شنبه 5 اپریل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که امروز سه‌شنبه 5 اپریل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

پیک‌آفتاب: نشست امروز شورای امنیت به بررسی اتهام کشتار غیرنظامیان اوکراین در شهرک بوچا به دست سربازان روسی اختصاص یافته است.

روسیه اما این اتهام را رد کرده و آن‌را “تحریکات جنایت‌کارانه” نامیده و گفته است شواهدی در نشست شورای امنیت ارائه می‌کند مبنی بر این که نیروهای روسی در این جنایات نقشی نداشته‌اند.

در همین حال، واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل در یک نشست مطبوعاتی گفت: “روسیه شواهدی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد که تایید می‌کند اظهارات غرب در مورد بوچا دروغ است”. او تاکید کرد که ارتش روسیه هرگز به مردم غیرنظامی حمله نکرده است. نبنزیا اما افزود: “ما شواهد واقعی داریم که این را تایید می‌کند. ما قصد داریم آن‌را در اسرع وقت به شورای امنیت ارائه کنیم تا جامعه بین‌المللی توسط داستان دروغ کی‌ف و حامیان غربی آن گم‌راه نشود”.

از سوی دیگر، در پی عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مناطق تحت اشغال خود در شمال اوکراین و خصوصاً شهرک بوچا در نزدیکی کی‌ف، تصاویر متعددی از اجساد شهروندان غیرنظامی در خیابان‌ها و گورهای دسته‌جمعی منتشر شده است.

مقام‌های اوکراینی می‌گویند که جسد 410 غیرنظامی را در این مناطق پیدا کرده‌اند که به دست نیروهای روسی کشته شده‌اند.

در همین حال، زلنسکی در نطق شبان‌گاهی خود برای مردم اوکراین گفت که دولت کی‌ف خواستار “کامل‌ترین و شفاف‌ترین تحقیقات در این زمینه است که نتایج آن برای کل جامعه بین‌المللی روشن شود”.

از جانب دیگر، یکی از سخنگوهای وزارت دفاع اوکراین شام روز دوشنبه 4 اپریل، گفت که این وزارت‌خانه تصور می‌کند حملات روسیه به شهر محاصره شده خارکیف در شرق اوکراین، افزایش خواهد یافت.

الکساندر موتوزیانیک به رسانه‌های اوکراینی گفت که نیروهای روسیه خود را آماده تصرف خارکیف می‌کنند. وی در ادامه افزود که نیروهای روسیه در دیگر بخش‌های اوکراین نیز در حال آماده‌سازی و تقویت خود هستند.

خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، طی پنج هفته تهاجم نظامی روسیه بر این شهر، هدف حملات سنگین قرار داشته است.

مقامات اوکراینی شام روز دوشنبه هم‌چنین اعلام کردند که در پی حملات روسیه به شهر جنوبی میکولایف، 11 تن کشته و 62 تن نیز مجروح شده‌اند.

الکساندر سینکویچ، شهردار میکولایف در تلگرام خود نوشت که خانه‌های مسکونی، شفاخانه‌ها، کودکستان‌ها، مکتب‌ها و یتیم‌خانه‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر اوکراین اعلام کرد که با عقب‌نشینی نیروهای روسیه از اطراف کی‌ف و شهر چرنیهیف، کنترل حومه کی‌ف را به دست آورده است. در همین حال شواهدی مبنی بر کشتار غیرنظامیان در مناطقی که روس‌ها اشغال کرده‌اند، به دست آمده است.

کشف اجساد در شهرک‌های مجاور کی‌ف؛ اوکراین مدعی کنترل حومه کی‌ف شد

عفو بین‌الملل: تهاجم روسیه به اوکراین، تکرار جنگ سوریه است

روسیه به دنبال تقسیم اوکراین؛ زلنسکی: آماده بررسی بی‌طرفانه هستیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x