صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: شهر “خرسون” تصرف شد

وزارت دفاع روسیه از تصرف کامل شهر خرسون در جنوب اوکراین خبر داد. این وزارت گفته که ارتش روسیه هیچ حمله‌ای موشکی، توپ‌خانه‌ای و هوایی به زیرساخت‌های اوکراین انجام نداده است.

وزارت دفاع روسیه از تصرف کامل شهر خرسون در جنوب اوکراین خبر داد. این وزارت گفته که ارتش روسیه هیچ حمله‌ای موشکی، توپ‌خانه‌ای و هوایی به زیرساخت‌های اوکراین انجام نداده است.

پیک‌آفتاب: جنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که ارتش این کشور کنترل کامل شهر خرسون اوکراین را به دست گرفته است و این شهر فعلاً امن است.

کوناشنکوف در این خصوص گفته است: “قطعات نیروهای مسلح روسیه، مرکز خرسون را تحت کنترل کامل درآورده‌اند”.

این جنرال روسی گفته که زیرساخت‌های حیاتی، تسهیلات پشتیبانی از زندگی برای جمعیت و حمل‌ونقل شهری به صورت روزانه فعالیت می‌کنند و خللی در فعالیت آن‌ها رخ نداده است. او افزوده که اکنون شهر با کمبود مواد غذایی و کالاهای ضروری مواجه نیست.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه وضاحت داده که گفتگو بین فرماندهی روسیه، اداره شهر و منطقه برای رسیدگی به مسائل مربوط به حفظ عمل‌کرد زیرساخت‌های اجتماعی، تضمین نظم و قانون و امنیت مردم ادامه دارد.

او گفته که نیروهای هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی و نیروهای هوا-فضای روسیه، حمله هوایی گسترده‌ای را به زیرساخت‌های نظامی اوکراین انجام داده، طوری‌که 67 تاسیسات را مورد هدف‌گیری کرده است.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه به تاریخ 24 فبروری و پس از آن‌که استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت، در سخنانی عملیات روسیه به اوکراین را اجتناب‌‌ناپذیر خواند و دستور آغاز عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه به اوکراین را صادر نمود.

او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط “نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شده‌اند”. به گفته رئیس جمهور روسیه، مسئولیت تمام این خون‌ریزی به عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستور جنایت‌کارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

در همین راستا، وزارت دفاع روسیه توضیح داد که نیروهای روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی و یا توپ‌خانه‌ای به شهرهای اوکراین انجام نداده‌اند. این جنرال بلندپایه تصریح کرد که زیرساخت‌های نظامی، تاسیسات دفاع هوایی، میدان‌های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده‌اند. این وزارت‌خانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیستند.

این در حالی است که جنگ بین روسیه و اوکراین وارد ششمین روز خود شد و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امریکا و متحدان‌اش را متهم کرد که عامل اصلی جنگ در اوکراین هستند.

وزیر خارجه روسیه: غرب مسول جنگ در اوکراین است

شویگو: ارتش روسیه خاک اوکراین را اشغال نمی‌کند

زلنسکی به اروپا: ثابت کنید که در جنگ در کنار ما قرار دارید

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x