صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه به همه اوکراینی‌ها شهروندی اعطا می‌کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با صدور فرمانی خواستار تسریع روند اعطای شهروندی به همه اوکراینی‌ها شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با صدور فرمانی خواستار تسریع روند اعطای شهروندی به همه اوکراینی‌ها شده است.

پیک‌آفتاب: رسانه‌های روسی گزارش می‌دهند، براساس بخش‌نامه‌ای که روز گذشته 20 سرطان، منتشر گردیده؛ همه شهروندان اوکراین از حق ارائه درخواست برای گرفتن شهروندی فدراتیف روسیه با استفاده از تسهیلات اجرایی برخوردار می‌شوند.

ولادیمیر پوتین در سفری به بیجینگ در هفتم ثور، گفته بود که روسیه بنا دارد روند اعطای شهروندی خود به همه اوکراینی‌ها را تسهیل کند.

رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت: “نه فقط به شهروندان جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نمی‌شوند، بلکه در حال بررسی اعطای شهروندی روسیه و به روشی ساده به همه اوکراینی‌ها هستیم.”

او هم‌چنین در چهارم جوزا، فرمانی را امضا کرد که براساس آن روند اعطای گذرنامه روسی به مردم دو منطقه زاپروژیا و خرسون در جنوب اوکراین، تسهیل می‌شود.

در آن زمان وزارت خارجه اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: “صدور غیرقانونی گذرنامه، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و هم‌چنین در تعارض با مبانی و اصول قانون بشردوستانه بین‌المللی است.”

منطقه خرسون در جنوب اوکراین، تحت کنترل کامل نیروهای روسیه قرار داشته و مسکو کنترل منطقه زاپروژیا در جنوب‌شرق این کشور را نیز در دست دارد.

مسکو و مسئولان این مناطق اعلام کردند که این دو منطقه، به بخشی از خاک روسیه تبدیل خواهند شد.

پیش‌ از آن نیز مجوز تسریع تدابیر مشابه برای مردم جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک، در شرق اوکراین نیز صادر شده بود.

براساس بخش‌نامه جدید مسکو، متقاضیان شهروندی روسیه، ملزم به اقامت در این کشور و ارائه مدارک مبنی بر داشتن پول کافی یا قبولی در آزمون زبان روسی نیستند.

تاکنون صدها هزار تن از شهروندان مناطق دونتسک و لوهانسک اوکراین، عملاً گذرنامه روسی دریافت کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x