صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رفتار دوگانه پاکستان، دلیل شکست امریکا در افغانستان

سناتور باب منندز، روابط امریکا و پاکستان را چالش‌برانگیز خوانده و از تعیین سفیر جدید در اسلام‌آباد استقبال کرده‌است. او گفته است: "همان‌طور که ماه گذشته به این کمیته گفتم، شکست ماموریت ما در افغانستان، تا حدی به دلیل سال‌ها رفتار دوگانه پاکستان بود."

یک عضو مجلس سنای امریکا در اظهاراتی گفته‌ که رفتار دوگانه طالبان باعث شکست ماموریت امریکا در افغانستان شده است.

پیک‌آفتاب: باب منندز، رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا این اظهارات را روز گذشته در مراسم معرفی سفیران جدید امریکا در پاکستان، هند و آلمان بیان کرده است. امریکا آرمین بلوم را به عنوان سفیر خود در پاکستان تعیین کرده است.

سناتور باب منندز، روابط امریکا و پاکستان را چالش‌برانگیز خوانده و از تعیین سفیر جدید در اسلام‌آباد استقبال کرده‌است. او گفته است: “همان‌طور که ماه گذشته به این کمیته گفتم، شکست ماموریت ما در افغانستان، تا حدی به دلیل سال‌ها رفتار دوگانه پاکستان بود.”

این مقام امریکایی افزوده‌ که اسلام‌آباد پناه‌گاه امنی برای طالبان فراهم می‌کرد، حتی زمانی که جنگ‌جویان این گروه نیروهای امریکایی را هدف قرار می‌دادند و می‌کشتند. او تاکید کرده است: “ما نیاز به گفتگو جدی با دولت پاکستان در مسیر پیش رو داریم.”

این سناتور امریکایی در ادامه گفته است که در کنار افغانستان، عمیقاً نگران افزایش قدرت گروه‌های افراطی در داخل پاکستان است. او افزوده‌ که دولت پاکستان به طور فزاینده محیطی برای فعالیت گروه‌های افراطی ایجاد کرده است.

اظهارات این مقام امریکایی در حالی مطرح می‌شود که عمران خان، نخست وزیر پاکستان به تازگی گفته است که امریکا در افغانستان اشتباهاتی انجام داد که پاکستان بار سنگین آن‌را متحمل شد. او اخیراً در سخنرانی افتتاحیه گفتگوی سالانه «مارگالا» در اسلام‌آباد، از رسانه‌های غربی انتقاد کرد و گفت که به جای این‌که از پاکستان به خاطر فداکاری‌هایش تقدیر کنند، این کشور را متهم به انجام «بازی دوگانه» کرده و در سطح بین‌المللی مورد بدگویی قرار داده‌ است. عمران خان افزوده که پاکستان به دلایل نادرست از سوی جامعه بین‌المللی مقصر شناخته می‌شود.

عمران خان: پاکستان تاوان اشتباهات ۲۰ سال گذشته امریکا در افغانستان را می‌پردازد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x