صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیس ستاد ارتش طالبان: یک کانتینر اجساد نظامیان حکومت پیشین هنوز در شفاخانه نگهداری می‌شود

قاری فصیح‌الدین بدخشانی: "در شفاخانه 400 بستر کابل فعلاً یک کانتینر پر از مرده است. تا وقتی که آنها در حکومت بودند، موفق نشدند که وارثین آنها را پیدا کنند که کیست و به کی باید تحویل بدهند و تا حال که امارت اسلامی هم تلاش کرده، پیدا نتوانسته که از کیست و به کی باید تحویل بدهد."

قاری فصیح‌الدین بدخشانی، رئیس ستاد ارتش طالبان می‌گوید که اجساد شماری از نظامیان حکومت پیشین به دلیل عدم تشخیص هویت هنوز در شفاخانه سردار محمد داوود خان کابل نگهداری می‌شوند.

پیک‌آفتاب: قاری فصیح‌الدین، رئیس ستاد ارتش طالبان که روز گذشته 9 عقرب، در یک همایش یادبود از افراد کشته شده طالبان در ولسوالی بهارک بدخشان گفته است که یک کانتینر پر از اجساد نظامیان حکومت پیشین در شفاخانه سردار محمد داوود خان نگهداری می‌شود و تاکید کرد که خانواده‌های این اجساد تاهنوز پیدا نشده تا آنان را تسلیم گیرند.

به گفته او، به دلیل مشخص نشدن هویت، این اجساد در شفاخانه باقی مانده‌اند.

رئیس ستاد ارتش طالبان گفت: “در شفاخانه 400 بستر کابل فعلاً یک کانتینر پر از مرده است. تا وقتی که آنها در حکومت بودند، موفق نشدند که وارثین آنها را پیدا کنند که کیست و به کی باید تحویل بدهند و تا حال که امارت اسلامی هم تلاش کرده، پیدا نتوانسته که از کیست و به کی باید تحویل بدهد.”

رییس ستاد ارتش طالبان افزوده است که حکومت پیشین و امارت اسلامی تلاش کرده‌اند تا خانواده‌های این نظامیان را دریابند، اما تاکنون موفق به این کار نشده‌اند.

چند ماه پیش از سقوط دولت، حملات طالبان تشدید یافته بود که در این حملات تلفات سنگین به نظامیان دولتی وارد می‌شد.

براساس آمار‌، طی بیست سال گذشته ۷۰ هزار نظامی که در چارچوب نهادهای امنیتی دولت تحت حمایت غرب عضویت داشتند، کشته شده‌اند.

در حال حاضر هزاران نظامی در کنار بیم از انتقام‌جویی طالبان، بی سرنوشت و بیکار هستند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x