صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیس جمهور کلمبیا برای کاهش خشونت، طرح آتش‌بس با گروه‌های مسلح را پیشنهاد کرد

رئیس ‌جمهور کلمبیا که در اوایل ماه جاری میلادی، کارش را در این سِمت شروع نمود، در راستای حمایت‌اش از صلح و پایان دادن به چند دهه درگیری داخلی در کشورش، یک طرح آتش‌بس چندجانبه را به همه گروه‌های مسلح غیرقانونی فعال در کشورش پیشنهاد داد.

رئیس ‌جمهور کلمبیا که در اوایل ماه جاری میلادی، کارش را در این سِمت شروع نمود، در راستای حمایت‌اش از صلح و پایان دادن به چند دهه درگیری داخلی در کشورش، یک طرح آتش‌بس چندجانبه را به همه گروه‌های مسلح غیرقانونی فعال در کشورش پیشنهاد داد.

پیک‌آفتاب: رویترز با نشر گزارشی گفته است که گوستاوو پترو، رئیس ‌جمهور جدید کلمبیا این ابتکار عمل را در جریان بازدید از شهرداری شهر ایتوانگو واقع در بخش آنتیوکیا، از محل‌های فعالیت گروه‌های شبه‌نظامی در شمال‌غرب کلمبیا اعلام کرد.

پترو که اولین رئیس‌ جمهور چپ‌گرای تاریخ کلمبیاست، گفت که سازمان‌های مختلف مسلح غیرقانونی، قصد خود را برای پایان دادن به درگیری نشان داده‌اند.

رئیس‌ جمهور کلمبیا گفت: “آتش‌بس، مناسب‌ترین جو را برای دست‌یابی به قدرت اجتماعی لازم برای مشروعیت بخشیدن به پایان قطعی خشونت مسلحانه فراهم می‌کند”.

پتروی 62 ساله که یک اقتصاددان و نماینده سابق کانگرس کشورش است، از قصدش برای جستجوی «صلح کامل» در کشورش از جمله با برقراری مجدد مذاکرات با گروه چریکی چپ‌گرای موسوم به ارتش آزادی‌بخش ملی (ELN) خبر داده است.

طرح پترو شامل گفتگو با جناح‌های مخالف در گروه چریکی سابق فارک که توافق‌نامه صلح 2016، را رد کردند و هم‌چنین مذاکرات قانونی با باندهای تبه‌کار درگیر در قاچاق مواد مخدر، مانند گروه «قبیله گلف» است.

از سوی دیگر؛ ایوان ولاسکوئز، وزیر دفاع کلمبیا این هفته اعلام کرد که کشورش در بحبوحه درگیری داخلی خود، بمباران‌های هوایی علیه گروه‌های مسلح غیرقانونی را به حال تعلیق در می‌آورد تا از وارد آمدن آسیب‌های جانبی به جمعیت غیرنظامی، مرگ افراد کم سن و سالی که باالاجبار برای جنگ به خدمت گرفته شده‌اند، جلوگیری کرده و اقدامی دوستانه در راستای  پیش‌رفت به سوی صلح کامل اتخاذ نماید.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر گوستاوو پترو که در جریان کارزار انتخاباتی خود وعده‌های تغییرات عمیق اقتصادی و اجتماعی داده بود، روز 19 جون، در انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا به پیروزی رسید. این نخستین بار است که یک سیاست‌مدار چپ‌گرا در تاریخ این کشور بر مسند ریاست جمهوری این کشور تکیه می‌زند.

گوستاوو پترو، به حیث نخستین رئیس جمهور چپ‌گرای کلمبیا انتخاب شد

بازداشت رهبر بزرگترین کارتل مواد مخدر کلمبیا

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x