صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بازداشت رهبر بزرگترین کارتل مواد مخدر کلمبیا

دولت کلمبیا برای اطلاع از محل اختفای او 800 هزار دالر و امریکا برای کشتن او پنج میلیون دالر جایزه تعیین کرده بودند.

“دایرو آنتونیو اوسوگا” معروف به “اوتونیل”، رهبر بزرگترین باند تبهکار کلمبیا و سرکرده شرکت “خلیج” در نزدیکی مرز پانامه دستگیر شد.

پیک‌آفتاب: اوتونیل تحت تعقیب‌ترین فرد تبهکار در کلمبیا شناخته می‌شود و درعملیات مشترک ارتش، نیروی هوایی و پولیس کلمبیا دستگیر شد.

دولت کلمبیا برای اطلاع از محل اختفای او 800 هزار دالر و امریکا برای کشتن او پنج میلیون دالر جایزه تعیین کرده بودند.

ایوان دوک، رئیس جمهور کلمبیا دستگیری او را مهم‌ترین ضربه به قاچاق مواد مخدر در این کشور از زمان مرگ “پابلو اسکوبار” توصیف کرده است.

اوتونیل در مخفی گاه روستایی خود در شهر آنتیوکیا در شمال غربی کلمبیا، نزدیک مرز پانامه دستگیر شد. هرچند جزئیات این عملیات هنوز مشخص نیست. اما رئیس جمهور کلمبیا گفت که یک افسر پولیس در جریان این عملیات کشته شده است.

نیروهای مسلح کلمبیا بعدتر عکسی را منتشر کرد که نشان می‌داد “اوتونیل” در دست نیروهای ارتش این کشور است. اوتونیل پس از کشته شدن برادرش که رهبر قبلی کارتل دل گلف “خلیج” بود، رئیس این شرکت مواد مخدر شده بود. پولیس، برادر اوتونیل را ده سال پیش در یک مهمانی شب سال نو کشته بود.

نیروهای امنیتی کلمبیا این باند را از قدرتمندترین سازمان تبهکار این کشور می‌خوانند و مقامات امریکا این گروه را “تا دندان مسلح و بسیار خشن” توصیف می‌کنند.

این باند که در بسیاری از شهرها فعالیت دارد و از ارتباطات بین‌المللی گسترده‌ای نیز برخوردارند، به قاچاق مواد مخدر، انسان، استخراج غیرقانونی طلا و اخاذی شهرت وسیع دارد.

تخمین می‌شود که این گروه حدود 1800 عضو مسلح دارد که عمدتاً از میان گروه‌های شبه نظامی راست افراطی استخدام شده‌اند. باند تبکهار “خلیج” بعضاً به عنوان یک گروه شبه نظامی راست‌گرا هم شناخته می‌شود که در جنگ داخلی کلمبیا دسته داشته است.

گزارش‌ها می‌رساند که اعضای این گروه تا کنون در کشورهای آرجانتین، برازیل، هندوراس، پرو و اسپانیا بازداشت شده‌اند. کماکان بسیاری از مسیرهای مورد استفاده قاچاق مواد مخدر از کلمبیا به امریکا و روسیه در کنترول این گروه تبهکار است.

اوتونیل با چندین اتهام از جمله ارسال محموله‌های کوکایین به امریکا، کشتن افسران پولیس و به کارگیری کودکان در جابجایی مواد مخدر مواجه است.

او در سال 2009 در امریکا متهم شناخته شده بود و گمان می‌رود که اکنون پس از دستگیری به دادگاهی در نیویورک مسترد شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x